24 Nisan 2007 Salı

Mini Pizza ve 23 Nisan

Biraz geç oldu ama ,23 Nisan kutlu olsuunn.... Küçük ya da büyük olmam hiçbir şey değiştirmedi, ben bugünü seviyorum.. Sabah uyandığımda, yollarda oyun kıyafetlerini giyip özenle hazırlanıp okula giden çocukları görmeyi, balkonlarda,camlarda asılı bayrakları görüp duygulanmayı , stadyumda yapılan gösteriyi izlemek için televizyon başına geçmeyi seviyorum.... Bunlarla birlikte bugün büyüdüğümü tekrar anladım.. Yiğenimin gösterisini izlemek için okula gittiğimizde okunan her şiirde, oynanan her oyunda ve özellikle yiğenimin oynadığı dramada hep gözlerim doldu.. Tüm velilerle birlikte oradan oraya elimde fotoğraf makinasıyla koşturup durdum.. Ve dedim ki ben yaşlanmaya başlıyorum.. Hayatta benim için değerli olanlar değişmiş.. Sabah uyumak yerine yiğenlerimin gösterisi için erkenden kalkabiliyorum mesela:)) Dışarda gezmek yerine aile toplantısını tercih ediyorum.. Ve liste böyle devam ediyor... Sonuçta büyüyelim, yaşlanalım farketmiyor 23 Nisan coşkusu içimizde yaşayan çocukla birlikte aynı ortamlarda farklı yaşta aynı yoğun duygularla yaşanmaya devam ediyor.. Tüm çocukların ve çocuk kalmayı başaranların bayramı kutlu olsun...

Ve bu güzel günde gündüz evde olmanın tadını çıkarmak için sevgili
Derya'nın sitesinde gördüğüm bu güzel mini pizzaları yaptım.. Derya'nın da dediği gibi tıpkı pastanede yediklerimiz gibi olmuştu evde kapış kapış gitti....


Malzemeler:
*5 su bardağı un
*1/2 çay bardağı sıvı yağ
*1/2 paket yaş maya
*1 yumurta akı
*1 çay kaşığı tuz
*1 yemek kaşığı toz şeker
*Gerektiği kadar su
Üst malzemesi için: Peynir, sosis, sucuk, kaşar peynir rendesi, domates, sivi biber, çekirdeği çıkarılmış ve doğranmış zeytin
Yapılışı: Mayayı ılık suda eritin. Sıvı yağ ve yumurta akını ekleyip karıştırın.(Yumurta sarısını üzerine sürmek için ayırın.) Şeker ve tuzu eklediğimiz unu yavaş yavaş katıp kulak memesi kıvamında hamur yoğurun.Ceviz büyükliğünde parçalar koparıp yassılaştırarak tepsiye dizin ve 20 dk mayalanmasını bekleyin. Daha sonra ortasına istediğiniz malzemeden ilave edin.Ben kaşar-sucuk, kaşar-sosis, peynir- domates-biber, peynir -karabiber-kırmızı biber, kaşar- zeytin gibi çeşitler yaptım..Hamuru iki katına çıkardığım için bol çeşit oldu..Daha sonra kenarlarına yumurta sarısı sürün ve ısınmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.. Afiyet olsun..Nefis bir tat..

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails