26 Ekim 2007 Cuma

Fırın Poşetinde Tavuk

Camdan bir güneş vuruyor ki sormayın. Yazın böyle güneş geldiğini hatırlamıyorum! Hava serin, ama yaz tekrar geldi sanıyorsunuz. Zaten gittiği de söylenemez de :) Ama ne kadar güzel bir etki yapıyor insan üzerinde güneş ışığı.. Tabi bu güzel ruh halimin en büyük etkisi haftasonunun gelmesi:) Bi de pazartesinin de tatil olması ve sabahları uyumak gerçeği! He he he!

Az sonra öğle yemeğinde tavuk varmış, ben de size bir tavuk tarifi vereyim de isabet olsun:)
Bu yemek tavuğun en sevdiğim hallerindendir. Canım annecim yapardı.. Yemeye doyamazdık özellikle patatesini.. Zahmetsiz ve çok lezzetli..Yağ kullanmayıp , tavuğun kendi yağıyla yetindiğimiz için de çok hafif.. Yapanlarınız vardır mutlaka, yapmadıysanız mutlaka deneyin.. Haftasonu deneyin evdeyken, fırında olduğu için uzun sürüyor çünkü pişmesi.. Pişmeyi beklerken:))


Malzemeler:

  • 4 tavuk butu
  • 4 tavuk kanadı
  • 3-4 tane patates
  • 3-4 tane arpacık soğan
  • 1 yemek kaşığı un
  • Tuz, karabiber, isterseniz kırmızı pul biber
  • 2 tane fırın poşeti

Yapılışı:

  1. Tavukları yıkayıp bir kaç yerinden çizin. But ve kanat yerine bütün tavuğu parçalayarak da kullanabilirsiniz.
  2. Patatesleri kızartmalık şeklinde doğrayın.Soğanları soyup hazırlayın, arpacık soğan yoksa normal soğanları bölüp kullanabilirsiniz.
  3. Tavukları ve patatesleri bir kap içine alın ve tuz ve biberle harmanlayın.
  4. Fırın poşetlerine un serpip unun her yere ulaşmasını sağlayın ve tavuk, patates ve soğanları yerleştirin. Poşetin aparatıyla ağzını sıkıca kapatın.(un malzemelerin poşete yapışmasını önlüyor)
  5. Poşetleri bir kaç yerinden kürdanla delin ve tepsiye yerleştirip ısınmış fırına verin. Tavuk ve patatesler kızarana kadar sabredin :)

Afiyet olsun...

Mutlu haftasonları...

15 yorum:

Adsız dedi ki...

canım ...nerelerdesin....

fırın poşetinde tavuk nefis...ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

hımm nasıl bekledin poşette
çok güzel görünüyor
ellerine sağlık

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik nefis olmustur eminim

Adsız dedi ki...

Ayşegülcüğüm nasılsın canım ya.buralardayım aslında, arasıra uğruyıp bakıyordum, fakat içimden bişey yazmak gelmedi bu aralar o yüzden biraz geciktim.
Neyse bu tavuk tarifini bende yapıyorum gerçekten çok lezzetli oluyor.Seninde anneninde ellerine sağlık.görüşürüz.sevgiler.

Adsız dedi ki...

canım çok enfes görünüyo...
elerine sağlık...patates ve tavuğu bir arada çok severim...poşettede çok pratik oluyo...

canan kufer dedi ki...

aysegülcügüm,
posette hic ama hic denemedim. bu güzel tarifinden sonra bende bir ilk yapicam, tarifin icin tesekkürler...
bu arada police/sting'in iptal edilen konseri 08/haziran ayina ertelendi, yupiiiihhhh!!
sevgiler,
canan

Ayşegül dedi ki...

Özlemcm buralardayım ama ziyaretlerim az oluyor sanırım :(( yorumun için teşekkürler çoğaltıcam artık ziyaretlerimi sevgiler canım..

Yeşim, zor oldu beklemek hele ki fırından güzel kokular gelmeye başladıkça :)) görüşmek üzere..

Ninocum teşekkürler çok güzeldi.. bu arada uyumanın tadını çıkarıyorum haklısın :))

Sevim ablacım bazen bana oluyor böle haklısın.. bakıp çıkıyorum:)
Teşekkürler ablacım..

yeşildomates haklısın birarada nefis oluyorlar.

Canancım mutlaka dene hem hafif hem çok lezzetli oluyor.. konser haberine çok sevindim! güzel izlenimler,n, bekliyorum :))
sevgiler..

Unknown dedi ki...

mmmm en sevdiğim yemektir bu...ve de baş tacım çünkü misafirim olduğunda hemmencecik yaparım bu yemeği. hem lezzetli hem pratik :-)

canan kufer dedi ki...

aysegülcügüm,

un neden serpiliyor?

Ayşegül dedi ki...

yeşilcim kesinlikle haklısın misafirler için harika oluyor..

Canancım malzemelerin poşete yapışmasını önlüyor.. poşet, sallayarak unun her yere ulaşamsını sağlıyoruz.tarifte daha ayrıntılı yazayım ben teşekkürler canım :))
sevgiler..

bembi dedi ki...

off bu çok güzel görünüyor! ;)) elinize sağlık! ama ben ne zaman buraya gelsem canım börülce çekiyoor ;))

Ayşegül dedi ki...

bengicim adım börülce ama blogumda daha bi tane börülce yemeğe-i yok:))
senin için yapıcam daha çok çeksin canın :))
öpücüklerr :))

bembi dedi ki...

bekliyorum börülce tarifini o zaman Ayşegül! canım çekiyor, yazık değil mi bana ;))

Ayşegül dedi ki...

Tamam canım senin için bulucam yapıcam :)) börülce var mı bu mevsimde peki :))

sadiye dedi ki...

Bende geçenlerde poşet aldım ve denedim. İnan çok beğendim. HAfif olması da bir yana. Tadı çok güzeldi. Ellerine sağlık sevgiler

Related Posts with Thumbnails