25 Ocak 2008 Cuma

Ispanaklı Kek

Bi süredir sayfa açıktı ve yazılmayı bekliyordu.. Ne yazacağımı bilemedim sanki. Bi üşengeçlik çöktü üzerime. Günün belli saatinde çok gergin hissettim kendimi sonra yavaş yavaş dağıldı sanki bulutlar. Birden bir huzur çöktü içime nasıl olduysa :) Stresi yenmeyi öğrenmişim sanırım. "Herşey güzel olacak", "amaan olur nasılsa beklentilerim" cümleleri dolaşmaya başladı beynimde. Tüm evrene karşı sevgi çoğalttım içimde :))

Şu anda daha da iyi hissediyorum kendimi.. Çünkü yıllardır görmediğim bir arkadaşım aradı! Ne düşünürsen evren onu verir teorisinin doğruluğundan emin oldum. Kaç gündür iş yerinde elime geçen evraklarda onun yaşadığı ilçe çarpıyordu gözüme , o kadar il ve ilçeler arasında.. Sonra düşüncelere dalıyordum kaç sene oldu keşke tekrar görüşebilsek diye.. Ve işte oldu! Düşüncelerim gerçekleşti :) O da Ankara'ya taşınmış, şans diyerek aramış telefonların değişmediğini ümit ederek.. Ortaokul yıllarından kalan o sıcak sesi duymak çok güzeldi! O çocukluğumuza ait anılar, o yaşa özgü sorunlarımız , dertlerimizle başa çıkabilme çabalarımız (ne büyük dertler :)) , teneffüs muhabbetlerimiz.. Ne güzel günlermiş.. O günlere gittim geldim bir an ve şu anın sorumluluklarını, hayat mücadelesini unuttum.. Mutlaka görüşeceğiz diyerek söz verdik. Ama bu kez ertelemeyeceğim işlerin ve hayatın koşturmacasına kapılarak.. Ve yüzümde kocaman bir tebessümle kapattım telefonu..

Sanırım bu güzel anın devamına bu harika renkli kek iyi gider.. Her yerde görüp de bir türlü yapamamıştım.Emin olduğum bir tarif bulmak istiyordum. Ama bayram gezmesi yaparken, amcamlarda Sebahat ablanın yaptığı keki yiyince yapmak farz olmuştu artık.. Ben de geçen hafta arkadaşlara giderken yaptım. Tabi ki her ıspanaklı kek açılışında olduğu gibi fıstıklı kek diye yedirdik :)) Gerçekten anlamadılar :) Ispanak tadı hiç gelmiyor ve çok çok lezzetli. Mutlaka deneyin derim.Buyrun tarifi..

Herkese bol dinlenceli ,bol gezmeli, sıcacık bir haftasonu diliyorum..


Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1/2 su bardağı ıspanak (rondoda çekilmiş)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
Üzeri için:

  • 1 paket krem şanti
  • 1 bardak süt

Yapılışı:

  1. Krem şantiyi süt ile çırpıp buzdolabına koyun.
  2. Ispanağı yıkayıp, doğrayın ve püre haline gelene kadar rondodan geçirin . İsterseniz kavurun ama ben kavurmadan yaptım bence daha güzel oluyor hem rengi hem tadı.
  3. Ayrı bir kapta yumurtaları şeker ile iyice beyaz köpük olana kadar çırpın. İçine yağ ve ıspanağı ekleyin. Blenderdan geçirerek ıspanakları iyice ufaltın.
  4. Kabartma tozu ile vanilya katılmış unu da karışıma ilave edip karıştırın.
  5. Yağlanmış kek kalıbına ya da borcama döküp fırına verin.
  6. Kürdanla kontrol ettikten sonra fırından çıkarıp kekin kenarlarını kesin.
  7. Kestiğiniz parçaları robottan geçirip un haline getirin.
  8. Kek soğuduktan sonra krem şantiyi üzerine sürüp kek parçalarını üzerine serpin.

Afiyet olsun.

16 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor canim,ellerine saglik.

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Merhaba kek harika görünüyor canım. Ellerine sağlık. Bu arada uzunnn zamandır görüşemediğin arkadaşına tekrar kavuştuğuna da çok sevindim.

Özlem'den Sevgiler...

Adsız dedi ki...

cocukluk arkadasinla tekrar telefonlasmana cok sevindim canim
bencede dedigin doguru ne dusunursen o olur:))
kek harika gorunuyor porsiyonluk cok hos olmus
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

Feyza Fidan dedi ki...

Ayşegülcüm, çok nefasetli olmuş kek...birden kaymaklı ekmek kadayıfı gibi göründü gözüme valla...Bayıldımmm..
Ellerine sağlık hayatımm..

Gönül dedi ki...

off bu kekler muhteşem görünü,yor ellerine sağlık...sevgilerimle

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Haklısınız bu keki ilk kez görenler fıstıklı sanıyor.Harika bir lezzttir doğrusu sunumda çok şık olmuş ellerinize sağlık...

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik ne guzel olmus bu superrrr

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik ne guzel olmus bu superrrr

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik ne guzel olmus bu superrrr

Aynur dedi ki...

elinize saglik cok guzel olmus.bende denedim gercekden nefis bi tad

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Delfina ; dedi ki...

ayşegülcümmm,kek süper ötesi görünüyor,ellerine sağlık canım.

kara bulutlarını dağıtmana sevindim,zaman zaman oluyo işte hepimize,insanlık hali...olumlu düşünmekle ne iyi etmişsin bak arkadaşın duymuş seni..eskilerle yeniden bağ kurabilmek ne güzel değil mi..

sevgiler canım..

ayseyaman dedi ki...

Canım bilseydim bugün ne yapar eder msn'e girerdim, azcikta olsa sohbet ederdik...ama iyi olduguna moralinin yerinde olduguna cok sevindim.
kek nefis gorunuyor, renkli kekleri cok seviyorum ama nedense arasinda bir dizi meyve birde krema olsa yeme yaninda yatayim..Mutlaka bu tarifi deneyeceğim canım,inşallah! :)

Bir sorum olacak, kekinizi hangi tip borcamda pişirdiniz böörülce anim, ölçü alabilirmiyim, birde fırının derecesini yazarsanız sevinirim..
sevgileri yolluyorum uzaklardan
öptm :)

Unknown dedi ki...

Severek yediğim bir kek tarifi ellerine sağlık..

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok cici durmuşlar.
yakın plan resmide çok güzel olmuş.
ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

canım valla ellerine sağlık ben bizzat denedim çookkk güzeldii ve çok değişikti bizimkilere ıspanaklı olduğunu söylemedik:))) hepside afiyetle yedii..neyse yeni denemeleri bekliyoruz tatmak içinn;))))

Adsız dedi ki...

ya tadına bakmasn bile insanın ağzı tatlanıyo valla mükemmel bi tat ya

Related Posts with Thumbnails