10 Şubat 2007 Cumartesi

Kakaolu Islak Kek

Çok yoğun geçen bir haftadan sonra fotoğrafları biriken tarifleri eklemeye başlıyorum sonunda.. Bütün gün koşturmaktan, tarif eklemek bir yana blogları gezmeye bile vakit bulamadım.. Ama aklım hep burada ve eklenmeyi bekleyen tariflerde... İki hafta önce ablamın yapıp getirdiği bol çikolata soslu ıslak keki sonunda eklemeyi başarıyorum:) Hepinizin çok sevdiği bir kek eminim..Sizin de haftanız yoğun ve stresli geçtiyse şimdi alın çayınızı ve kahvenizi ,sizi bekleyen bir dilim kekle keyif yapma zamanı!!! Bırakın yapılacak işler ve halledilecek meseleler bir kenarda dursun, sizin de dinlenmek hakkınız... Afiyet olsun.. İyi haftasonları...!!!


Malzemeler:
2 su bardağından biraz eksik toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 paket kakao (25 gr)
3 yumurta
1 paket kabartma tozu
Alabildiğince un

Yapılışı:
Şeker,süt, sıvı yağ, vanilya ve kakaoyu bir kapta şekerler eriyinceye kadar karıştırıyoruz. Bu karışımdan 1 su bardağı ayırıyoruz. Kalan karışıma yumurtaları kırıp iyice çırpıyoruz.Kabartma tozu eklediğimiz unu ekliyoruz.Unumuzu göz kararı koyuyoruz. Kek hamuru elde edene kadar un ekleyip çırpıyoruz. Bir yemek kaşığını batırıp çıkardığımızda eğer karışım yavaş yavaş akıyorsa unumuz yeterli demektir:) Yağlanmış fırın tepsisine döküp, 175 derecede ısınmış fırına veriyoruz. Yaklaşık 40 dakika pişiriyoruz.Kürdan testi ile pişip pişmediğini kontrol debilirsiniz. (İsterseniz kalıba da dökebilirsiniz ama bu şekilde bence browni gibi oluyor.) Kekimiz ılıyınca dilimleyip sosumuzu her yerine döküyoruz. Sosun daha da içine çekmesini istiyorsak kürdan ya da bıçağın ucuyla şekli bozulmacak şekilde küçük delikler açıyoruz.

Eğer kekimizin bol soslu olmasını istiyorsak sosa biraz daha süt ve kakao ekleyebiliriz..

25 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

bu keke bayılırım.nefis görünüyor.ellerinize sğlık

sadiye dedi ki...

selamlar
bu keke benzer bi tane bende yapıyorum. Gerçekten sana katılıyorum. ÇAyımı kekimi alıp tvnin karşısına geçip dinlenim. :)
ellerine sağlık seninkinide denerim zevkle.
paylaşım için teşekkürler
tarifi şimdi alıyorum not olarak
sevgiler

sadiye dedi ki...

selamlar
bu keke benzer bi tane bende yapıyorum. Gerçekten sana katılıyorum. ÇAyımı kekimi alıp tvnin karşısına geçip dinlenim. :)
ellerine sağlık seninkinide denerim zevkle.
paylaşım için teşekkürler
tarifi şimdi alıyorum not olarak
sevgiler

Adsız dedi ki...

harika bi tarif teşekkür ederim. Bu tarifi bi çok kez kullandım ve her seferinde olumlu sonuçlar aldım. Kekimin hayranıda çok. Özellikle nişanlım her hafta sonu benden bu keki istiyor =) başarılarınızın devamını dilerim...

Unknown dedi ki...

ilk defa kakaolu keki denedim bu tarifle çok güzel oldu
teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

ben ilkdefa bu kadar güzel kek yedim...vede bayıldım.....kek ir harika..yapanın elleri dert görmesin....

DyqU dedi ki...

yha kakaoulu keke bayılırım..
ama bunu hiç denemedm buqun illk denememy yabıcam =)

ayşe sevde dedi ki...

ımmm bayılırım ıslak keke :D acaba ağlayan pasta tarifi olan var mı ?

Unknown dedi ki...

bu ıslak kek ne kadar onemlıymıs bayanlar ıcın bu sayfayı kaybettım dıye bı ton fırca yedım.ben fırcamı yerkem sızde kekınızı afıyetle yıyın

Adsız dedi ki...

bu keki bu gece çoçuklarma yapıcam güzel olacağına eminim

Adsız dedi ki...

dilek

mrb ttarif için tşkler.ben geçengün bir başka tarifle ıslak kek yaptım olmadı çok üzüldüm.bu tarifi de kardeşim buldurdu.balıkesirde okuyan kardeşime ve arkadşlarına burdan bu tarifi verdim yapıcaklar.ellerinize sağlık .

Adsız dedi ki...

yha bhen 12 yaşındaym ve çoq gzl kek yapıorm bu tarifi yerlimalında yapcam olrmuu yardım edinnn yhani bu tarif gzlmiiii

Zen Kaçığı dedi ki...

bu kek fırında kaç dakika kalıyor ve fırının sıcaklığı ne kadar, piştiğini nasıl anlıcam, aydınlatırsanız sevinirim, lütfen..

Ayşegül dedi ki...

Sevgili Zen kaçığı:) 175 derece fırında yaklaşık 40 dakika pişiriyorsun. İlk 20 dakika fırının kapağını açmayıp sonraki dakikalarda kürdan batırıp çıkararak pişip pişmediğini kontrol edebilirsin.
Tarifi güncelledim, teşekkürler..

Ece dedi ki...

YEDİM BUNU DÜN COK GÜZEELL TADI

Ece Nur dedi ki...

bn bunu yedim hayatımda gördüm en gzl kekdi....
herkeze tavsiye.....ederim...

seyabb dedi ki...

bayılırız ıslak keke

müge dedi ki...

ben de yaptım tadı mükemmel oldu=) ama sosunu döktüğümde sosdaki şekerler pütür pütür ağzıma geldi acaba ben mi biyerde yanlış yaptım?

tombiq ayı dedi ki...

ilk defa deniyorum.. su anda fırında pişiyor. borcam tepside pişiriyorum.. bakalım nasıl olucak :)güzel tarif için teşekkürler, ellerinize sağlık

rukiye dedi ki...

tarifi okudum hemen kalkıp yaptım çok da güzel oldu yaptığım çeşitli ıslak kek tarifleri var ama bundan sonra hep bunu yapacağım galiba

Adsız dedi ki...

Ben 12 yaşındayım.Annemle birlikte keki yaptık.Çok güzel oldu.Tavsiye ederim...

Serap dedi ki...

Bende bu tarife uyarak 2.kez yapıyorum, evdeki herkes bayıldı.Şiddetle öneriyorum :p

Adsız dedi ki...

merhaba bende islak keki denedim gercekten harika oldu esim ve cocuklarim cok begendiler tarif icin tesekkürler bende tarif gönderebilirmiyim selamlar

Adsız dedi ki...

denedim çok beğenildi tebrikler ve teşekkürler..

aynur dedi ki...

mrb ben beyin cerrahıyım ve eve pek vakit ayıramıyorum evde yaptım bu keki çoooook güzel oldu yeni tarifler lütfen

Related Posts with Thumbnails