24 Eylül 2007 Pazartesi

Ramazan Pidesi

Ekmek yapmaya çok hevesliyim.. Ama nedense bi türlü denemedim. Gittim kepekli , çavdarlı unlar aldım, unlar bozuldu ben hala denemedim:))
E dedim artık ekmek yapamadın, ramazan pidesi yap bari Ayşegül! Geçen akşam Lezzet dergisi alınca hemen atağa geçtim.. Fotoğraflara ve tarifin kolaylığına dayanamadım. Yaptım, çok da memnun kaldım sonuçtan.. Mutluluğumu görünce bi de kızdım kendime. Bir insan hamurun mayalanmasıyla ve fırından çıkardığı kokuyla bu kadar mutlu olabiliyorsa neden bu kadar geç kaldım ben!

Unutmadan bi de takdir ettim kendimi bi ara.. Tarifte unu tezgaha alın ve mayalı suyu ilave edin yazıyordu. Hımm dedim, demek kaba koymamam lazım (inanamıyorum kendime!) .. Aldım mermer tezgaha unu , başladım suyu koymaya.. Tabi mayalı su yanlardan akıyor! Un perişan , hamur elime yapıştı , suyun peşinde koşturuyoruz.. Bu hamur nasıl mayalanır!! Niye sen bildiğin gibi yapmıyorsun, niye bir kaba koymuyorsun diye sölenmeye başladım tabi kendime.. Bi ara benim mutfakta cebelleştiğimi gören ablamın,o an gazabıma uğramamak için hızla yanımdan geçtiğini gördüm bu arada :))
Dedim pes etmek yok! Azcık bir su ve maya karışımı yaptım yine azcık bir unla, elimdeki perişan hamuru aşıladım :)) Tabi hamura da gaz verdim: "canım hamurum ne güzel oluyosun, biliyorum çok güzel kabaracaksın!" Annemin "yemeğe sevgini katacaksın" sözünün bu kadar işe yaradığını görmüş oldum..
Hamur çok güzel oldu ve çok güzel kabardı:)) E bu kadar maceradan sonra bir pidelik mutluluk bana çok değil sanıyorum. :)


Malzemeler:
500 gr pide için

  • 4 su bardağı un
  • 6 gr tuz (1 tatlı kaşığına yakın)
  • 15 gr yaş maya
  • 350 ml su (2 su bardağına yakın) (su+ süt yapabilirsiniz)
  • 5 gr toz şeker (1 tatlı kaşığına yakın)
  • 1 su bardağı kepekli un
  • 1 yumurta sarısı
  • çörek otu, susam
Yapılışı:
1. Bir kapta mayayı şekerli suyun içinde eritin. Geniş bir kapta una tuz ekleyerek süzün. Unun ortasını havuz gibi açıp mayalı suyu ekleyip , 10 dk bekletin.
2.Hamuru un serperek 10 dk kadar yoğurun. Yağlanmış geniş bir tencereye hamurun üzerini düzelterek yerleştirin. Kapağını kapatıp etrafını bir bezle örtüp 1 saat dinlendirin.
3.Tezgahın üzerine kepekli un serpin .(ben beyaz un serptim) Mayalanmış hamuru tezgaha alın. Ellerinizle çekiştirerek açın. Parmak uçlarınızla bastırarak pide şekli verin.
4. Fırın tepsisine 1 kaşık kepekli un serperek hamuru alın. Üzerine yumurta sarısı sürün çörek otu ve susam serpin ve yarım saat dinlendirin. Önceden ısıtılmış 220 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.

Sıcak sıcak yiyin.. Hatta bir kaç gün ısıtıp ısıtıp yiyin.. Hattaaa kalan pideyle yarın tarifini vereceğim pizzayı yapın..
Afiyet olsun...

9 yorum:

Unknown dedi ki...

merhaba, pide nefis duruyor. ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

merhaba, pide nefis duruyor. ellerinize sağlık...

Ayşegül dedi ki...

sonunda yorum geldii:)) teşekkürler yeşil kivi:))

Adsız dedi ki...

Canım Börülcem,

pideye bayıldım. Yapım aşamalarınıda gülerek okudum.. :))

Ellerine sağlık.

Ayrıca cem adrian'I bu sıralar bende severek dinliyorum :))

Seni sımmsıkı kucaklıyorum...

Ayşegül dedi ki...

Zerrincim ne güzel aynı şeyleri sevip bunu paylaşmamız..
pideyi yaparkenki halimi görseydin bi de :)) sonucun güzel olması herşeyi unutturdu ama :))
ben de sarıldım sana kocaman..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

.ramazan başladığından beri hevesli bir şekilde hergün niyet ediyorum ama bir türlü kısmet olmuyor..bakalım bana ne zaman kısmet olucak..
aslında bende bu mutluluğu ertelememem lazım biliyorum ama ramazanın yoğun temposu işte..
sen ne güzel başarmıssın canım ellerine sağlık..fırın pidesi gibide olmuş...harika:)..
öpüyorum seni sevgiler gönderiyorum ....

Adsız dedi ki...

Ramazan pidesi harika olmus,ellerinize saglik.

Ayşegül dedi ki...

Özlemcim be de ekmek yapmadım bi türlü çok istememe rağmen.pideyle biraz giderdim bu eksikliğmii. sen de bir an önce yap bence de çok zevkli bişi.. beğenmene sevindim.. öptüm senii...sevgiler..

Senem teşekkürler güzel yorumun ve ziyaretin için..

Adsız dedi ki...

Ben de gecen gün ramazan pidesini denedim,niye simdiye kadar denemedim diye de kendime kizdim.
Pide nefis gözüküyor,resmen gel beni ye diyor...Ellerine saglik canim,iyi pazarlar.

Related Posts with Thumbnails