17 Aralık 2009 Perşembe

Ispanaklı Gül Böreği

Yine yukarıdaki davetten bir tarif, ıspanaklı gül böreği. Bir sebze böreğe bu kadar mı yakışır. İçine lor peynir de ekleyebilirsiniz, kıymalı da yapabilirsiniz. Hatta ıspanağı çiğ de koyabilirsiniz diyorlar ama ben hiç denemedim. En kısa zamanda onu deniycem. İç Anadolu'nun öyle bir çöreği de vardır aslında ıspanaklı hımmm enfes olur.. Ablama yaptırayım da tarifini ekleyim siteye.. Ama önce ıspanaklı böreğin tarifi...

Malzemeler:
  • 1 kilo ıspanak
  • 6 adet yufka
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 1,5 su bardağı süt
  • Tuz, kırmızı pul biber, karabiber

Yapılışı:

  1. Ispanakları bolca suyla yıkayıp, doğrayın. Bir tencerede sıvıyağla birlikte soğanları kavurun. (isterseniz çok az salça ekleyebilirsiniz)
  2. Üzerine ıspanakları ekleyin ve suyunu çekene kadar kavurun ve baharatları ekleyin.
  3. Yumurta, sıvı yağ ve sütü ekleyerek böreğin iç harcını hazırlayın.
  4. Her bir yufkayı yayın ve üzerine harcın bir kısmını yayın ve 4 üçgen olacak şekilde kesin.
  5. geniş taraflarına harçtan koyun ve gevşek rulo yapıp kıvırın.
  6. Yağlanmış tepsiye dizip yumurta sarısı sürün ve çörek otu serpip,200 derecede ısınmış fırında kızarana kadar pişirin.

Hamiş: Böreklerin daha iyi kızarmasını istiyorsanız üzerine şeker serpin, parlak olmasını istiyorsanız yumrta sarısına bir kaç damla su ekleyin, çıtır olmasını istiyorsanız da sıvı yağ ekleyin.

1 yorum:

Tuğba dedi ki...

Sen de benim gibi uzunca bir ara vermişsin,ben de 8 ay sonra döndüm siteme.Neyse gelelim gül böreğine,çok lezetli ve çıtır bir görüntüsü var,ellerine sağlık..
ben de beklerim,sevgiler..

Related Posts with Thumbnails