16 Nisan 2008 Çarşamba

Hindistan Cevizli Damla Çikolatalı Kek


Biliyorum artık sıkıldınız sayfayı açtıkça menekşe görmekten.. Ben de sıkıldım :) O zaman arşivden kopup gelen,
portakal ağacından görülüp yapılan bu güzel keke bakalım biraz da :) Ben tekrar mutfakta yeni tarifler denemeye başlayana ya da arşivdeki diğer tarifleri eklemeye mecal bulana kadar :)) Bu bahar yorgunluğu depresyona sokuyormuş arkadaşlar insanı !! Depresyonun belirtilerinden biri de hobilerden uzaklaşmak malesef :))) Ben en iyisi kanmayım bu baharın depresif hallerine kendime geleyim özüme döneyim dimi ama !!

Kekimizin tarifine geçelim o zaman ..Dediğim gibi Hatice'nin sayfasından görüp yapmıştım. Gerçekten çok lezzetli oldu.. Fotoğrafı karanlık çıkmış malesef, gün ışığında çekme fırsatım olmuyor her zaman :( Ve dilim fotoğrafını da çekmeyi unuttum ama idare edin artık :) Sizleri sayfaya yönlendirip yormadan tarifi burda da vereyim..

Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • Yarım su bardağı süt
  • Yarım veya bir su bardağı hindistan cevizi
  • 2-2,5 su bardağı un
  • Yarım su bardağı damla çikolata
  • 1 paket kabartma tozu

Yapılışı:

  1. Yumurtaları ve toz şekeri çırpın.
  2. Sırasıyla sıvıyağı, sütü, hindistan cevizini ve kabartma tozu eklediğimiz 2 su bardağı unu ekleyin ve çırpmaya devam edin. Un az geldiyse azar azar ilave edin.
  3. Damla çikolataları iyice unlayarak karışıma ekleyin ve karıştırın.
  4. Yağlanmış kek kalıbına döküp 175 C fırında içi pişene kadar (yaklaşık 40-45 dakika)pişirin.

Not: Tarifte kabartma tozu en son ekleniyordu ama ben kabarmazsa diye yine una karıştırdım..

13 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok nefis görünüyorlar,ellerine saglik.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

canikom, ben bayıldım senin menekşene kaç defa girdim sayafana bilmiyorum. yorum yazdı gibi geldi, yazmadım dedim yazmaya çalıştım, aman yazamanadım galiba, şimdi bakıyorum yine göremedim. :(

ama buradan söylemiş olayım. Bayıldım menekşeye.. domates ticaretine başlayınca sana yolliim :))))

kekte nefis olmuş. hadi çık bakiim depresyondan hadi çık dedimm hımm... :)

öpüyorum seni ayşegülüm, börülcem..

www.misssgibi.com

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Sevgili Ayşegül,

Bu keki ben de denemiştim, çok lezzetli olmuştu gerçekten de:))

Depresyona girmeyen var mı acaba bu bahar aylarında, ama çabucak çıkmayı bilmek gerek sanırım, baharın keyfini yaşayabilmek için:)))

Ellerine sağlık,

Sımsıcak sevgiler.....

ayşegül mutfakta dedi ki...

adaşım eline sağlık! güzel tadlar depresyondan çıkmanında bir yolu canım ;)

sadiye dedi ki...

günaydınlar
memleketten kızkardeşim yanında bloguna takılmışım diyor aiyyyyyyy ne güzel kek. :) vallahi keki güzel yani diyor. e bendece güzel görünüyor. tarife göz attım gerçekten pratik ve hoş bir kek tarifi. paylaşım için teşekkürler sevgiler kızkardeşim thanks diyor :) kendisi ingiliz takılırda :)

sadiye dedi ki...

canım bu arada menekşemizden hiçte sıkılmadık menekşeye laf yok :)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım
kek nefis görünüyor.ellerine sağlık,ama bizim çekirdek ailemizde bitmediği için cupcake yapıyorum:)
damla çikolatayla harika oluyor,ben elma dilimleri tarçın ,buzdolabında ne bulursam ekliyorum içine:)
baharda ruh halini etkiliyor:)

sevgiyle kal

Disalce dedi ki...

canım haklısın ..ne yorum yazmak istiyorum ne sayfa güncellemek.....

o kadar ağır geliyorki bana....tabii ev işi yapmak ,yemek yapmak da bu halsizliğime dahil....

kek nefise benziyor...ellerine sağlık......öptüm seni....

Feyza Fidan dedi ki...

Canımmm, nerelerdesin sen yahuu..Menekşeyi koydun gittin necefli paşrapa gibi hihihiihihih...
Ayşegülcüm, kekin enfess olmuş, harika görünüyor.. Beş çayının yanına en güzel yakışan şey kek valla..Ellerin dert görmesin güzel arkadaşım benim,
Öpüyorum seni...

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerinize sağlık kek nefis görünüyor.


sevgiler...


Menekşe sıkılınamayacak kadar güzel...



sevgiler...

yildiz dedi ki...

Canimmm,hic ugramaz oldun?Nerelerdesin böyle,insallah hersey yolundadir.Güzel günler diliyorum.
Kekten de bir dilim alip gideyim.Ellerine saglik..

Esra :) - kadincablog.blogspot.com dedi ki...

çok severim damla çikolatalı keki ellerine sağlık :)

NiNo dedi ki...

harika bisiiiiiiiiiiiiii

Related Posts with Thumbnails