24 Nisan 2008 Perşembe

Yoğurtlu Brokoli ve Karnabahar Salatası

Malum yaz geliyor herkesi bir zayıflama telaşı sardı. Tabi bizi de.. O yüzden bizim evde uzun zamandır pasta börek yapılmıyor. Bu durum siteye de yansıdı tabi ki :( Hem sağlık hem de form tutmak için salatalar gündemde.. Özellikle brokoliyi çok seviyoruz.. Hem pratik hem de çok lezzetli.. Ama malesef iki sebzenin de mevsimi geçiyor, tarifler arşivden olduğu için :( Bu bahar havası ne zaman geçecek bilmiyorum.. Halimi hatırmı soran arkadaşlara çok teşekkür ediyorumm depresyona girmedim çok şükür de kapıdayım denebilir :)) İyiyim, iyiyim :))

Bu arada herkesin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun.. Her gününüz çocuklar gibi şen geçsin..


YOĞURTLU BROKOLİ

Brokolileri çiçeklerine ayırıp bol suda bekleterek, iyice yıkayıp çiçeklerine ayırın ve buharda haşlayın. Buharlı pişiriciniz yoksa; tencereye 1 tatlı kaşığı sıvı yağ koyup kavurunve yarım çay bardağı su ekleyerek ağzı kapalı arada karıştırarak 5-10 dk haşlayın. Sarımsaklı yoğurt hazırlayın. Brokolilerin suyunu süzdürüp soğuduktan sonra servis tabağına alıp, yoğurdu dökün ve kırmızı pul biberle süsleyin...

KARNABAHAR SALATASI

Karnabaharları çiçeklerine ayırıp yıkayın ve bol suda sapları yumuşayıncaya kadar haşlayın. Bu arada kırmızı lahanaları ve havuçları yıkayıp rendeleyin ve maydanozları ince ince kıyın. Sarımsaklı yoğurt hazırlayın. Karnabahaların suyunu süzüp soğuduktan sonra servis tabağına alıp üzerine yoğurt dökün. Sırayla kırmızı lahana, havuç ve maydanozla süsleyin.

Afiyet olsun.. Rejimsiz günleriniz olsun inşallah!!!

10 yorum:

Hülya dedi ki...

Şu sıralar benim de bu tür yemekler yemem gerekiyor desem:(
Çok sağlıklı görünüyorlar....
Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık. enfes lezzetler olmuş. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Aysegul,

Ellerine saglik, harika olmuslar, cok severiz biz.

Sevgiler.

karakazan dedi ki...

Aysegülcügüm,salatalar nefis görünüyor,ellerine saglik.Diyette basirlar diliyorum allah bana da nasip etsin kilo vermeyi:))
sevgilerimle,serap.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

salatalar harika görünüyor, ellerine saglik canim ...

kocaman sicacik sevgilerimle ..

Unknown dedi ki...

Yoğurtlu brokoli salatasını hiç tatmadım ama denemeye değer diye düşünüyorum..Karnıbaharın her türü benim için güzel kızartmasıda yoğurtlu nefis olur..Ellerine sağlık canım..

sarımutfak-hande dedi ki...

ikisinede bayılırım çok leziz görünüyorlar ellerine sağlık
sevgiler

sadiye dedi ki...

koca bir günaydın
canım brokoli tadını hiç bilmiyorum ama karnıbaharı çok severim.
bizde brokoli, güllaç, pırasa, zeytinyağı, vb. hiç kullanılmazdı. bunlarla ist. taşınırken evlenince tanıştım. :)
ellerine sağlık.Ama gerçekten karnıbahar çok güzel olmuş
sevgiler

NiNo dedi ki...

aminnnnnnnnnnnnnnnnnnn diye bir ses geldimi buralardan oralara :D
ellerine saglik canimcim

Adsız dedi ki...

ellerinize saglık cok guzel gozukuyor:)

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 22
http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler;

SELAM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
28.04.2008--11.05.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE (22) EV SAHİBELİĞİNİ;
http://fatostuncay.blogcu.com
(YANİ BEN) YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİF DEFTERİMİZE VE ETKİNLİĞİMİZE, HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TATLAR KAZANDIRMAK İÇİN TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLADIĞINIZDA "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 22" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAYINIZ LÜTFEN.

TARİFİNİZİN HAZIR OLDUĞUNA DAİR DUYURUNUZU, SAYFAMA YORUM BIRAKARAK BİLDİRMENİZİ RİCA EDİYORUM.BEN SİZİN SAYFANIZA GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP KENDİ SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.

ŞİMDİDEN TARİFLERİNİ YAYINMAMAMA İZİN VEREN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA, EMEKLERİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

MÜJDEEEEEEEEE !!!!!
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKOYOR.
YAYINA HAZIRLAYANLAR:
www.nasibim.blogcu.com
www.birdemliksohbet.blogspot.com
SORUMLU MÜDÜR:
www.selmahlc.blogcu.com
GRAFİK TASARIM DÜZENLEME:
Melike Sahin

Sizde; sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tekşey; adınızı, sitenizin adresini, dergide yer almasını istediğiniz tarifinizin adını ve link adresini yazarak göndermeniz yeterli olacaktır.
Örn:
İsim: Fatos Tuncay
Site adı: http://fatostuncay.blogcu.com
Tarifim: Damalı Kek
Link: http://fatostuncay.blogcu.com/3971279/


SELAM VE SEVGİLERİMLE;
Fatos..:)
http://fatostuncay.blogcu.com/

Related Posts with Thumbnails