26 Mayıs 2008 Pazartesi

Doğumgünü Pastası

Arkadaşlar insanlık için küçük , kendim için büyük bir adım :) Çünkü yukarıda görmüş olduğunuz benim ilk şeker hamurlu pastam.. Her ne kadar futbolcunun bacakları yamuk, deniz kızı balık etli olsa da, sevdim ben pastamı, ilk deneme için fena sayılmaz dimi :)) Pastanın yapılma sebebi biri fener hastası erkek, diğeri de süslü bir kız olan yiğenlerimin doğumgünü olunca, deniz kızı ve fenerli denizde buluştular :)

Ne zamandır ben de el atmak istiyordum şeker hamuruna. Ayşem de çok ısrarlıydı bu konuda :)
Uzun süredir yapmak istediğimi bilen "canım" da malzemeleri (artık ne kadar çok bahsettiysem glikozdan jelatine kadar hepsi aklında kalmış :) alıp getirince yapmak farz oldu artık. Hafta sonu yiğenlerimin doğum günü olunca onlara süpriz bir pasta hazırlamak istedim. Emel Başdoğanın kitabındaki şeker hamuru tarifiyle 3 gün önceden şeker hamurumu yaptım.. Streç filme sarıp hava almayacak şekilde bekledi. Bir buçuk gün önceden de pandispanyayı yaptım. Pandispanyanın 1 gün beklemesi daha iyi olacağı için. Son gün sabahtan da kremamı hazırlayıp pastamı yaptım.. 5-6 saat pasta buzdolabında bekledi ve akşam da süslemeleri yaptık ablamla.. Sonuç işte yukarıda.. Başardığım için çok mutluyum, ama tabi ki daha güzel olabilirdi. İnşallah diğer pastalara o da.. Çocuklar çok sevdi ve şaşırdılar.. Onların mutluluğunu görmek yetti zaten..
Benim pasta yapacağımı bilmedikleri için ablamlar pasta siparişi vermişlerdi. Zaten benim pastam o kalabalığa yetmeyecekti. Bizimkiler ikiz oldukları için iki pasta geldi. Biri ferrari, diğeri pamuk prensesti ! Benim pastam biraz garip kaldı anlayacağınız :)) Biraz mahzunlaştım :) ama pastalar kesilirken çocukların denizkızını istemeleri ve misafirlerin benim pastamı yediklerini görmek beni mutlu etmeye yetti..

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Pandispanya ve krema tarifini yazıyorum sonunda arkadaşlar :) Pandispanyada Müge'nin yoğurtlu pandispanya tarifini kullandım. Müge çok güzel bir pandispanya arşivi hazırlamış bize. Bu tarifi de ordan denedim ve gerçekten yumuşacık ve kendinden nemli bir kek oldu..Müge'nin sayfasından diğer pandispanya tariflerini görebilirsiniz ama ben arşivimde bulunsun diye buraya da yazıyorum..

Malzemeler:
  • 4 adet yumurta
  • 4 Türk kahvesi fincanı toz şeker
  • 4 Türk kahvesi fincanı un
  • 1 Türk kahvesi fincanı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı kaynar su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Yapılışı:
  1. Yumurta aklarını cam bir kasede krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
  2. Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın.
  3. Yoğurt, yağ, yumurta karışımlarını birleştirip çırpın.
  4. Vanilya,kabartma tozu ve unu birlikte eleyin, sıvı karışımı ilave edip çok az daha çırpın.
  5. Yağlanmış kalıba döküp önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin.

Krema tarifimiz Emel Başdoğan'ın kitabından..

Malzemeler:
  • 1 su bardağına yakın toz şeker
  • 1/2 su bardağı nişasta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 3 su bardağı süt
  • 2 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı krema
Yapılışı:
  1. Toz şeker,un ve nişastayı bir tencerede karıştırın.
  2. Sütü yedirerek ekleyin. Yumurtaları da kırıp karıştırın ve tencereyi ocağa alın.
  3. Karıştırarak koyu muhallbi kıvamına gelene kadar pişirin.
  4. Ateşten alıp vanilyayı ekleyin, iyice soğuduktan sonra da kremayı ekleyip karıştırın.

18 yorum:

Delfina ; dedi ki...

Canım yaa,ben de ilk şeker hamuru hazırladığımız günü hatırlıyorum da bir türlü tutmamıştı,o güne kadar şeker hamuru görmemiştik bile...Yine de başarmak insanı nasıl mutlu ediyor değil mi...

İlk deneme için çok başarılı olmuşsun Ayşegülcüm,ellerine sağlık.Denedikçe,yaptıkça daha keyif alacaksın.

Kucak dolusu sevgiler,

Feyza Fidan dedi ki...

Ayşegülümm, güzel börülcemmm bende çok beğendim ilk pastanıı, gör bak yaptıkça yapasın gelecek ve süper pastalar çıkacak elinden..
Ellerine sağlık canım benim, iyi bir hafta diliyorum sana...

uygarimizlahayat dedi ki...

Ellerine sağlık canım,denemek bile büyük başarı bence, çok da güzel görünüyor...Ufaklıklara nice seneler...

uygarimizlahayat dedi ki...

Ellerine sağlık canım,denemek bile büyük başarı bence, çok da güzel görünüyor...Ufaklıklara nice seneler...

sarımutfak-hande dedi ki...

ilk olmasına rağmen gayet güzel olmuş cnm ellerine emeğine sağlık
sevgiler

karamelam dedi ki...

ilk deneme içn süper olmuş. elinize sağlık

pelince dedi ki...

Ellerine sağlık,gayet güzel olmuş..
Sevgiler..

Disalce dedi ki...

canım ilke göre bence harika...ellerine sağlık...

demek sende denedin..bende ne zaman yapacaksam....

öpüyorum seni...

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Bundan iyisi şamda kayısı:))))))Daha ne olsun ilk pastanız olmasına rağmen gayet güzel.Ellerinize sağlık......

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Canikommmm,

İlk pastan çook güzel olmuş, eminim bunun arkası gelecek..

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

Adsız dedi ki...

sultanım ayşegülüm,

varsın çarpık bacak olsun varsın denizkızı şişko olsun anacım. :) güzel olmuş güzel ilk pastan pek güzel :)... bak lezzeti de yerindeymiş. :)

öpüyorum şekerim yanaklarından.

ellerine sağlık...
www.misssgibi.com

ayseyaman dedi ki...

Ayşegülöm canım gözlerim bayram etti..:)Figürler çok ciciler çok sevimliler.
Kursa gitmeden bunları yapmışsın, tebrik ediyorum seni canı gönülden, kimbilir zamanla daha neler neler yapacaksın..
Ah Ayşegülöm ben olaydım oralarda pastaları birlikte yapaydık ne güzel olurdu :) Zaten yavaş yavaş bık bıklanmaya başladım ben de, herkes çifter çifter çalışmaya başladı ben kaldım tek başıma gavur memlekette..Çoğalmak lazım..:)
Tekrar ellerine sağlık.
Yiğenlerinin doğum günleri kutlu olsun..pastaları bundan sonra hep senden olsun..

sevgilerle

karakazan dedi ki...

ILk olmasina ragmen cokta sirin olmuslar,eline saglik canim.sevgiler.

busem dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK. ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYOR.DOSTLUKLARIN TÜKENMEDİĞİ, SEVGİLERİN ÖLMEDİĞİ, GÖZ YASLARININ AKMADIGI, GÜLÜCÜKLERİN BİTMEDİĞİ, EN GÜZEL GÜNLER SİZİNLE OLSUN HOŞÇAKAL.

elma şekeri dedi ki...

gercekten nefis bir görüntüsü var eminim lezzetide öyledir ellerinize saglik.
Sevgilerimle.....

Adsız dedi ki...

pastaniz cok guzel olmus ellerinize saglik seker hamurunu yapilisi ve tarifini daha acik bir sekilde yazarmisiniz.tesekkurler

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Pastakolik -Pasta Susleme Teknikleri- Etkinligi icin bir davet bu! Gosterin dunya aleme pasta nasil suslenirmis :)

Beni yalniz birakmayacaginizdan eminim...

Hollandadan sevgiler!
www.dusbahcesi.blogspot.com

sarımutfak-hande dedi ki...

ilk kez olmasına karşın süper olmuş ellerine sağlık canım

Related Posts with Thumbnails