1 Kasım 2007 Perşembe

Açma


Saatler alındığından beri zaman geçmek bilmiyor sanki.. Kış mevsimini ne kadar sevsem de havanın erken kararmasıyla bir hüzün çöküyor içime. Bu mevsimde hep olur bana çocukluğumdan beri. Bir çok kişiye de oluyordur eminim. Ağaçların yapraklarını dökmesi hayatımda bir dönemin bitmesi gibi gelir, geçmişi düşünüp hüzünlenirim. Bu da iyi geliyor aslında bazen insana. Geçmişi düşünmek geleceği planlamaktır bir bakıma. Yapamadıklarını farkedip yapmak için harekete geçmektir.

Ben de işte böyle harekete geçtim ne zamandır yapmak istediğim açmaları yaptım :)) Sofra dergisinden. Güzel yaz günleri, cıvıl cıvıl gezmeler bitse de kışın yanına çay alıp camın önünde manzara izleyerek bu sıcak açmaları yemek gibisi var mıdır :))
Artık Kasım ayına da girdik. Kat kat giyinip dışarı çıkmanın, üşüyüp sıcacık eve gelip sevinmenin, uzun akşamlarda uzun sohbetler etmenin vaktidir artık..

Malzemeler:
  • 2 su bardağı süt
  • 1 paket yaş maya
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı sıvı yağ
  • Aldığı kadar un
  • Bir tutam tuz
  • Aralarına sürmek için margarin
Üzeri için:
  • 1 adet yumurta sarısı
  • Çörekotu
Yapılışı:
  1. Sütü ılıtın ve mayayı eritin. Üzerine şeker, sıvıyağ,tuz ve unu ilave edip yoğurun. Oda sıcaklığında yarım saat bekletin.
  2. Hamurdan ceviz iriliğinde parçalar koparıp elinizle açın. (yaklaşık 10 tane beze çıkacak.)
  3. Bezelerin ortalarına 1 tatlı kaşığı margarin sürün ve rulo şeklinde sarın. Ruloları bastırarak bükün ve kıvırarak yuvarlak şekil verin.
  4. Yağlanmış tepsiye dizin, üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serperek fırına verin.
Peynirle, çayla afiyetle yiyin..

6 yorum:

NiNo dedi ki...

mis gibi omuslar puf puf ellerine saglik cicim

MUTFAKISTAN dedi ki...

mısss gıbı olmus ellerıne saglık canım

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba;

eeeeeeeeeeee

benim canım açma istedi,

ne yapıcaz :):):)

ellerine sağlık canım

öpücükler ve sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

bayılırım açmaya elinize sağlık

sevgiler
muge

canan kufer dedi ki...

evet aysegül,
böyle güzel görülen acmanin kimin cani istemez ki??? bende katiliyorum esraya. ellerine saglik...bu arada cuma günü bende tavuklu patatezleri firin posetinde pisirdim, ve cok hosuma gittigi icin tekrar cumartesi günü güzel bol limonlu, soganli baliklarimizi da firin posetinde yaptik. ellerine saglik,
sevgiler,
canan

Ayşegül dedi ki...

Ninocum evet pufur pufur güzeldi teşekkürler canım:)

Filiz ablacım hoşgeldin teşekkür ederim..

Esracım yakın olsak da yapıp gönderseydik dimi canım..
kocaman öptüm seni!!

Mügecim hoşgeldin, kahvaltıya olsa da yesek :)) sevgiler..

Canancım inan çok sevindim beğenmene oh afiyet olsun size.. balıklar da harika olmuştur eminim ben de onu deneyeceğim.. öptüm seni kocaman..

Related Posts with Thumbnails