24 Şubat 2007 Cumartesi

Tırtıl Kurabiye

Sonunda yaptım... Tırtıl kurabiyelerim oldu benim de.... Akşamın geç saatinde hırsla yaptım ertesi gün gelecek misafirlere ek çeşit olarak..Ve çok beğenildi...Hamurların kurabiye torbasından çıkışını gören ablam ve babamın şaşkın ve bunu nasıl yiycez bakışlarına rağmen en çok yiyen onlar oldu! :)) Emine Beder 'in tarifi.. Ben ek olarak vanilya da ekledim limon kabuğu rendesi yerine. Ama ikisi de güzel oluyor...


Malzemeler:

  • 1 yumurta
  • 150 gr yumuşamış margarin
  • 1,5 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı şeker
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya (ya da 1 limon kabuğu rendesi)

Yapılışı: Yumuaşmış margarin, yumurta ve şekeri iyice yoğuralım.kerama kıvamına gelince un, kabartma tozu vanilya veya limon kabuğu rendesini katıp yoğurun. Yağlanmış fırın tepsisine tırtıl kurabiye kalıbıyla ya da krema torbasına tırtıklı kalın ucunu takıp 5 cm lik hamurlar sıkalım. Çok kızarmadan fırından çıkaralım. Pudra şekeriyle süsleyelim. Ya da bir ucunu önce çikolata sosuna sonra dövülmüş cevize batırıp servis yapalım..Ya daa yılbaşında bize tırtıl kurabiye yapıp getiren Sevda abla gibi kurabiyenin bir tarafına sos sürüp ikinci kurabiyeyle birleştirip ucunu tekrar sosa batırıp pastanadeki pastalara benzetebilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails