12 Şubat 2007 Pazartesi

Yalancı Milföy

Geçen cumartesi çok kısıtlı bir zamanda arkadaşlar geldi..Çok ani olunca yarım saat gibi bir zamanda bu böreği yaptım.. Neyseki o gün cumartesi olduğu için hafta sonu televizyon karşısında yemek için başka şeyler de hazırlamıştım ki mahçup olmaktan son anda kurtuldum:)) İşyerinde Filiz ablacım tarif etmişti bu böreği..Milföy hamurundan yapılmış gibi oluyor gerçekten.. Denemenizi öneririm...Herkes çok beğendi.Tabi ben de çok mutlu oldum..


Malzemeler:
6 tane yufka
200 gr margarin
İçi için:Peynir,maydanoz
Üstüne sürmek için:Yumurta sarısı, çörek otu

Yapılışı: Margarini 1 bardak suyla eritip, kaynatın. Yufkaları üçer üçer ayırın. Herbir yufkanın arasına hazırladığımız yağlı sudan sürerek 3 yufkayı üst üste yerleştirin. Karşılıklı iki ucunu birleştirin.Diğer iki ucu da birleştirerek kare elde edin.Kareyi köşelerinden ve ortalarından keserek 8 üçgen elde edin.Ortalarına peynirli içten koyarak uçlarını birleştirin. Ucunu suyla biraz yapıştırabilirsiniz ama kenarları pek yapışmayacaktır. Böylece piştikçe milföy böreği gibi açılarak kabaracaktır. Diğer 3 yufkaya da aynı işlemi uygulayıp yumurta sarısı sürüp çörek otuyla süsleyip fırına verin.Sıcak servis yapın..Afiyet olsuunn...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails