27 Mayıs 2007 Pazar

Elmalı Kurabiye

Annemin lezzetlerinden birini daha eklemek istedim.. Aslında bizim evdeki adı elmalı pastadır.. Ama aslı kurabiye olduğundan ve bir gün elmalı bir pasta yapıp da onu siteye eklersem diye bu adı verdim.. Hamuru çok güzel ağızda dağılıyor.. Tarçınlı elma içi de beni çocukluğuma götürüyor.. Okuldan eve geldiğimde aldığım bu tarçın kokusu beni çok mutlu ederdi..Annemin yine mutfakta bana elmalı pasta yaptığını anlayıp havalara uçardım.. Zaten okuldan gelen çocuk için annesinin kapıyı açıp güzel kokularla onu karşılamasından başka mutluluk var mıdır? Bu mutluluğu bana her zaman yaşatan annemi dualarımla anıyorum ve beni o güzel yerden görüp duymasını umut ederek ona teşekkür ediyorum...

Malzemeler:
Hamuru için:
*1 paket margarin
*1 su bardağı sıvı yağ
*1 su bardağından biraz fazla yoğurt
*1 su bardağı toz şeker
*1 yumurta
*2 çay kaşığı karbonat
*Aldığı kadar un

İçi için:
5-6 adet orta boy elma
1 su bardağına yakın toz şeker
1 yemek kaşığı tarçın
1 su bardağına yakın ceviz içi

Süslemek için: Pudra şekeri

Yapılışı: Elmaları soyup rendeleyin, üzerineşekeri ilave edip tavaya alın ara ara karıştırarak koyulaşana kadar pişirin. Ocaktan alınca tarçını, biraz soğuyunca da cevizi ekleyip karıştırın.Bu arada hamur için tüm malzemeleri karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edip, yoğurun. Hamurdan küçük bezeler alıp yarım cm inceltecek şekilde yuvarlak olarak açın. açtığınız hamuru bıçakla üçgenler elde edecek şekilde kesin.Üçgenlerin kalın kenarlarına içten koyarak yuvarlayın. Isınmış fırında üzerleri çok kızarmayacak şekilde pişirin. Soğuyunca pudra şekeriyle süsleyin.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails