16 Mayıs 2007 Çarşamba

Patlıcanlı Yufka Börek

İnsanın sevdiklerinin varlığını,yakınlığını hissetmesi ne kadar güzel.. Bir haftadır siz deyin tembellikten ben deyim can sıkıntısından ne bir tarif yapabildim ne de sizleri ziyaret edip güzel yorumlarınıza cevap verebildim...İnsan bazen hiçbir şey yapmak istemiyor..İşte bana da oldu bu sıra böyle.. Beni merak eden arkadaşlara çok teşekkür ediyorum iyi ki varsınız...
Bu akşam yemek planları değişince eve gider gitmez akşam yemeği için uzun süredir yapmak istediğim patlıcanlı böreği yaptım.. Aslında hamur açmak istiyordum ama zaman dar olduğu için hazır yufkayla yaptım.. Artık bu sebzelerin zamanı gelmişken,patlıcan severler mutlaka denesin.. Yanında ayranla tavsiye edilir...


Malzemeler:
*6 adet yufka
*4 adet orta boy patlıcan
*1 kuru soğan
*3 adet sivri biber
*2 orta boy domates
*1/4 paket margarin
*1/2 çay bardağı sıvı yağ
*Tuz, karabiber, pul biber
Üzeri için: 1 yumurta sarısı, 1 tatlı kaşığı sıvı yağ


Yapılışı: Soğanı yemeklik doğrayıp 2 yemek kaşığı sıvı yağda kavurun. Sırasıyla biber,domates ve küp doğranmış patlıcanları ekleyin ve tuz ve baharatları da ilave edip kavurun. Patlıcanlar suyunu çekip pişince ocaktan alın ve soğumaya bırakın. Margarini eritin,yarım çay bardağı sıvıyağı da ekleyip karıştırın. Bir yufkayı serin ve hazırladığınız yağlı karışımdan sürün ve büyük kare olacak şekilde katlayın. Kareyi dörde bölüp her birine 1 yemek kaşığı patlıcanlı içten koyup bohça şeklinde kapatın. Kat yeri alta gelecek şekilde yağlanmış tepsiye dizin.Üzerine az yağ eklediğiniz yumurta sarısını sürüp ısınmış fırına verin.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails