22 Mayıs 2007 Salı

İç Pilav

Tam geri döndüm derken şimdi de grip vurdu beni.. İki gündür yatak döşek yatıyorum.. Başımı kaldırmaya halim yok.. Ama artık siz bana daha fazla kızmadan unutulmadan bir tarifle döneyim dedim...Ne zamandır iç pilav yapmak istiyordum.. Güvendiğim tarifi Sofra dergisinde buldum..
Ciğeri sevmem iç pilavı ciğersiz severim.. Ama babam ciğeri çok sevdiği ve gerçek iç pilav da ciğerli olduğu için (öleymiş) bu şekilde yaptım ve babam da çok beğendi... Siz de beğenirsiniz umarım...



Malzemeler:
*50 gr ciğer
*1 adet kuru soğan
*1 çorba kaşığı tereyağ ya da margarin
*1 su bardağı pirinç
*1,5 su bardağı sıcak su
*1 çorba kaşığı kuş üzümü
*1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
*1 çorba kaşığı sıvıyağ
*1 tatlı kaşığı yenibahar (ben tarçın kullandım)
*Tuz
Yapılışı: Soğanı yemeklik doğrayıp tereyağında kavurun.Ufak doğradığınız ciğeri de ekleyip kavurun.Pirinci yıkayıp suyunu süzün ve ciğere ilave edin.Sıcak suyu da ekleyip tuzunu atın. Kısık ateşte suyunu çekene kadar pilavı pişirin. Ayrı bir tavada dolmalık fıstık ve kuş üzümünü sıvıyağda kavurun. Pilavı ocaktan alın ve kavurduğunuz fıstık ve üzümü ekleyip tarçını da ilave edip karıştırın.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails