2 Mart 2007 Cuma

Tiramisu

Ne kadar hareketli bir haftaydı anlatamam.... Neredeyse bir blogum olduğunu unutuyordum.... Ne buralara uğrayabildim ne bir tarif ekleyebildim.. Ancak çok kısa süreliğine uğrayıp yorumlara bakıp mutlu oldum... Ziyarete gelen ve yorum bırakan herkese çok teşekkürler... Ancak bugün olmuyor böle dedim, kendine gel...! Ne hayatın koşturmacası bitiyor ne de ani değişiklikleri.. Uyum sağlamak ve bu koşturmaca içinde herşeye zaman ayırmak zorundasın... Yoksa bir yerde tıkanıyor herşey.. Yarım kalan işler, uğraşlar, sohbetler... Bir yerinden yakalamak zorundasın herşeyi... Sevdiğin şeyleri yapmalısın dedim..Ve işte hafta sonu geldi bile.. Bol bol gezmeli, dinlenmeli , gülmeli, uyumalı...Bi de yemeli:)) İşte eminim hepinizin sevdiği bir tatlı tarifi... Çok hafif ve çok lezzetli mutlaka öneririm.... Hafta sonu yapın yiyin.. Düşünmeyin rejimi,diyeti.. Bu tiramisu kalorisiz , yağ yerine mutluluk oluyo yiyince:)) Bizde ablam yapar hep,biz de yeriz ,yedikçe mutlu oluruz:)) Ellerine sağlık ablacımm:))



Malzemeler:

1 adet kakaolu (çift katlı) hazır pasta keki

1 kupa bol şekerli koyu nescafe

(içine 1-2 çorba kaşığı brendy veya kakao likörü katılabilir)

Krema için:

1/2 litre süt

3 çorba kaşığı şeker

3 çorba kaşığı un

2 yumurtanın sarısı

1 kutu labne peynir

Pasta üstü için: Kakao

Yapılışı:Süt, şeker, un ve yumurta sarısını kısık ateşte koyulaşana kadar pişirin,altını söndürdükten sonra labne peyniri katıp, kremanın içinde eriyene dek karıştırın.Kekin alt katını yarım kupa nescafe ile eşit oranda ıslatın, daha sonra kremanın yarısını kekin üstüne dökün, kekin 2. katını kremanın üstüne kapatıp, yarım kalan nescafe ile onu da ıslatın. Kalan kremayı en üste yaydıktan sonra, çay süzgeci yardımıyla kakao serpin. Buzdolabında 5-6 saat veya bir gece dinlendirdikten sonra servis yapın.

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails