16 Mart 2007 Cuma

Allı-Morlu Gerdanlık:Kurutmalıklar

Artık gelen yorumlara kulak vermenin zamanı... Kuru dolmadan sonra gelen kurutmalık nasıl yapılır yorumlarına kayıtsız kalamazdım ve kalmadım.. Yine geç oldu biraz arkadaşlar ama alıştınız siz bana artık dimi..Ama dersimi çalıştım da geldim.. Biber ve patlıcanlardan bir de güzel bir poz aldım.. Onlara yakışan güzel bir de isim öğrendim..Gaziantep'de böyle denirmiş kurutmalıklara "allı-morlu gerdanlık"... Gerçekten de renkleri çok güzel, onlara yakışan bir isim... Yaz aylarında balkona asıp da sıcakta renk değişimlerini izlemek çok keyifli... Neyse uzattım biliyorum yapımını anlatmaya geçiyorum...

Dolmalık Biber: Biberlerinin saplarını çıkartıp içini temizledikten sonra büyük bir dikiş iğnesi yardımıyla ipe dizin.

Sivri Biber: Biberlerin saplarını kestikten sonra biberin baş kısmından aşağı doğru 1-2 parmak derinliğinde kesin ve ipe dizin.

*Biberleri kurutmadan önce yıkama işlemi yapmıyoruz.

Patlıcan: Patlıcanların sapını çıkarıp ortadan ikiye kesin.Tatlı kaşığı yardımıyla, delmeden içini oyun. Tuzlu suda 10 dakika beklettikten sonra iyice yıkayıp suyunu süzün ve patlıcanları da birbirine çok yaklaştırmadan ipe dizin.

İplere dizdiğimiz sebzeleri Ağustos ayının en sıcak zamanlarında balkon ve terasa aralıklı bir şekilde,güneşin alnına:) asarak kurutabiliriz. Eğer balkon duvarınız çok güneş alıyor ve çok sıcak oluyorsa sebzeleri duvara asmayınız..Duvardan direkt sıcağa temasa edip, geçen sene bizim sebzeler gibi kuruyamadan haşlanırlar:)

Sebzeler kuruduktan sonra bir kaç gün de çok güneş almayan bir yere hepsini bir araya asarak kurutmaya devam edin. Daha sonra bez bir torba içerisinde ağzı açık bir şekilde muhafaza edin. Kapalı, havasız bir otamda bırakmamaya dikkat edin, çüremeye yol açabilir.

Umarım yararlı bilgiler verebilmişimdir, arkası yarında fasulye kurutmasına da yer vericem.. Beni izlemeye devam edin:))

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails