7 Mart 2007 Çarşamba

Portakal Şuruplu Kek

Artık tariflerimin arası çok uzamaya başladı.. Kızıyorum kendime hem de çookk.... Daha geçen gün yazmıştım yoruldum ama geldim artık diye ama işte birşey değişmedi.. Yeni tarif denemeycek kadar tembelleştim üstelik 1 haftadır.. Kızmaya başladı artık herkes yeni birşeyler görmüyoruz diye.. Neyseki eklenmeyi bekleyen tariflerim var.. Ve şu an çok mutluyum.. Büyük bir işi bitirdim ve bloguma yazı yazıyorum.. Ve baharın geldiğini hissediyorum kuşlardan ve parlak güneşten.. Hem de çok güzel bir albümü dinleyerek.. Ferhat Göçer'in yeni albümünden bahsediyorum..Kesinlikle harika bir albüm..Her bir şarkı ayrı duygulara götürüyor sizi.. Siz baharın gelişini karşılarken kuş cıvıltılarına eşlik ediyor....

Ama şimdi ben napıyorum, bahar derken sizi tekrar kışa götürecek bir tarif veriyorum :)) Hazır,sıkmalık portakallar bitmeden yapmanızı tavsiye ederim..Biraz geç oldu ama üzgünüm.. Filiz ablanın teyzesi yapmış ve çok beğenince hemen bana getirdi saolsun.. E bana da yapmak farz oldu..Ama geç kaldım eklemek için...Gerçekten çok güzel bir lezzet, evinizi portakal kokusu sarıyor ve yerken revani sanıyorsunuz...Kışın son günlerinde uğurlama keki:))



Malzemeler:

Şurup için: 16 yemek kaşığı toz şekeri

4 adet portakal

Kek için: 5 yumurta

14 yemek kaşığı şeker

14 yemek kaşığı un

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

Yapılışı: Şurup için 16 kaşık toz şekeri, 2 su bardağı su ile kaynatın. 2 dk kaynadıktan sonra 4 adet portakal suyunu ilave edip bir taşım da onunla kaynatın. Şurup soğuyunca 2 tane portakalın kabuğunu rende olarak ilave edin. Portakal kabuğu rendesinin bir kısmını servis sırasında süslemek için ayırın. Şurup soğumaya bırakın.

Kekimiz için 5 yumurtayı şekerle köpük oluncaya dek çırpın.Un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek karıştırın ve yağlanmış kek kalıbına döküp fırına verin. Kek fırından çıkınca kalıptan servis tabağına alın, kek sıcakken soğuk şurubu her yerine dağılacak şekilde dökün. Portakal kabuğu rendeleriyle süsleyin. Afiyet olsun..



Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails