29 Mart 2007 Perşembe

Fırında Makarna

Güzel bir gün.. Güneşle başlayan ve iş çıkışına kadar da aydınlık bir gün... Ve en güzeli cumadan önceki gün...Arkadaşlarla yapılan güzel sohbetler, karlı alışverişler, gelecek planları, akşam aile ile yenilen güzel bir yemek, yaptığı esprili sohbetiyle büyüdüğünü tekrar gördüğüm yiğenim, aldığım ufak hediyeye büyük sevinen küçük yiğenlerim... Yani anlayacağınız bu bahar havası yaradı bu sefer bana... Bir de kendime verdiğim sözlei tutabilsem.. Neyse bu mutlulukla onu da yaparım heralde:)
Fırında makarnayı çok severiz..Annem çok yapardı eskiden.. Geçen gün de ablam yaptı..Hemne fotoğrafladım tabi...Ve bilgisayarda iş yerinden birine vermek için annemden aldığım tarifi buldum ve inanılmaz sevindim..Çünkü annemin ölçüleriydi ve ondan duyduğum gibi yazmıştım.. Çok güzel bir duygu.. O anı tekrar yaşadım sanki.. Ne garip bir fırında makarna tarifi bu kadar mı mutlu eder insanı......


Malzemeler:
Yarım paket çubuk makarna
1 adet yufka
1,5 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
1-1,5 su bardağı rendelenmiş kaşar peynir
5-6 yumurta
1,5 su bardağı süt
Tuz , karabiber

Yapılışı:Makarna haşlanıp süzülür. Yağlanmış tepsiye yufka tepsi duvarlarını kaplayacak şekilde serilir. Bir kapta makarna, beyaz peynir, kaşar peynir, yumurta, süt, tuz ve çok az miktarda karabiberle karıştırılır. Karışım tepsiye döküldükten sonra üstüne biraz kaşar peynir rendelenir. Fırına sürülür. Sıcak servis yapılır.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails