9 Mart 2007 Cuma

Zeytinyağlı Kuru Dolma

Geçmedi bugün vakit...Yookk geçmiyo... Bi kere ben girdim mi bahar coşkusuna duramıyorum içerlerde.. Duvarlar üstüme üstüme geliyo.. Ne işim var burda diyorum.. Aklıma bir Orhan Veli şiiri geliyo "beni bu güzel havalar mahvetti, böyle havada istifa ettim evkaftaki memuriyetimden" Gülüyorum...Yok yok inanma sen diyorum kendime.. Sonra bi diğer şiir "tüyden hafif olurum böle sabahlar.. içimde kuş cıvıltıları şarkılar..." Hani kuş ,hani güneş hani cıvıltıı.. Dışarda hepsi.. Neyse az sabret, az kaldı bitti gün.. Bir saat sonra haftasonu başlıyo... Ayşe çok güzel bi yazı yazmış bu cuma günleriyle ilgili... İçimdeki duyguları bastıramadım daha fazla onu okuyunca da..İşte benden bu kadar:))

Herkese iyi hafta sonları!Sizi, o güzel zeytinyağlı kuru dolmayla başbaşa bırakıyorum.. Kendileri evde özenle kuruttuğumuz dolmalık biber ve patlıcanla yapılmıştır.. Ve evde hızla tüketilmiştir.. O da yetmemiş işyerine getirilmiştir.. Miktarı oldukça fazlaydı ve göz kararı yapmıştım o yüzden size ortalama miktar belirtiyorum dolmaların sayısı ve pirinç hakkında.. Umarım yararlı olur...

Malzemeler:

· 15-20 tane kuru dolmalık biber-patlıcan

· 1,5-2 su bardağı pirinç

· 4 orta boy soğan

· 3/4 su bardağı zeytinyağı

· 1 yemek kaşığı dolmalık fıstık

· 2 yemek kaşığı kuş üzümü

· 2 adet küp şeker

· 3 yemek kaşığı kuru nane

· 1 tatlı kaşığı tarçın

· 1 tatlı kaşığı dolma baharı

· 1 çay kaşığı karabiber

· 1 çay kaşığı kimyon

· 1 su bardağı+2 parmak su

· Yarım çay bardağına yakın nar ekşisi

· Tuz

Yapılışı: Kuru biber ve patlıcanlarımızı yumuşayana kadar haşlayın. Ocaktan indirdikten sonra soğuk süzgeçte suyunu çekmesini sağlayın.Bu arada dolma içimiz için yağ, soğan ve fıstığı biraz derin bir teflon tavada kavurun.Yıkanmış pirinci ekleyip 3 dk daha kavurun.Su,tuz, kuş üzümü ve diğer baharatları ekleyip karıştırın. Kısık ateşte suyu çekene kadar pişirin ve ateşten indirin.İç soğuduktan sonra nar ekşisini ekleyip karıştırın.Ve biber ve patlıcanaların içini yarıyı geçinceye kadar doldurun. Tencereye dik bir şekilde dizin. Üzerine az miktarda zeytinyağı gezdirip biber ve patlıcanların yarısına gelecek şekilde su koyun. Tencerenin kapağ kapalı şekilde,su kaynadıktan sonra altını kısarak pişirin.Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails