30 Nisan 2007 Pazartesi

Çilekli Pasta

Yaz meyveleri birer birer çıkıyor sonunda.. Bu demek oluyor ki ben artık meyve yemeye başlıycam.. Kış meyveleri de güzel ama portakalı soyması, ayvayı kesmesi bana zor geliyor:)) Ama yaz meyveleri öyle mi yıka hemen ye.. Hem de çok çeşit var.. En çok da çileğe bayılırım.. Koca bir tabağı tek başıma yeme kapasitem var.. Bi de evdekilere öylesine bi sorarım yiyen var mı diye:))) Herneyse ne zamandır çilekli pasta yapmak istiyordum.. Cumartesi pazarda güzelim çilekleri görünce dayanamdım eve gelince yaptım hemen.. Süslemesini çok beceremedim , çilekleri durduramadım yanlara kaydılar:)) Bir de ilk defa jöle kullandım onun da çileklisini buldum o da kremanın üzerinde pembe renk oluşturdu tabi:)) Ama tadı çok güzeldi.. Her pasta gibi bir gece bekleyince tadı daha da güzelleşti..


Malzemeler:
Pandispanya için:

*4 yumurta
*10 yemek kaşığı şeker
*10 yemek kaşığı un
*1 paket vanilya
*1 paket kabartma tozu
Ara kreması:1 paket dr.oetker crem ole vanilyalı, 2 su bardağı süt
Üst kreması: 1 paket pınar pasta kreması, 1,5 su bardağı süt
Veee istediğiniz kadar çilek....

Yapılışı: Yumurtaları şekerle beyazlaşana kadar çırpın.Ayrı bir kapta un , vanilya ve kabartma tozunu karıştırın. Unlu karışımı yumurtalara yavaş yavaş ekleyerek çırıpın. Yağlanmış kelepçeli kalıba dökün ve fırına verin (Ben kalp kalıba döktüm.) Kek fırından çıkınca, levye veya uzun ve keskin bir bıçak yardımıyla ortadan ikiye bölün ve soğumaya bırakın. Diğer taraftan, crem oleyi 2 bardak sütle çırpın.Pandispanyamızın bir katını servis yapacağımız tabağımızın üzerine alalım ve bir kaç kaşık sütle ıslatalım.Daha sonra kremamızı kekin üzerine eşit şekilde dağıtalım. Kenarlara çok sürmeyelim çünkü diğer keki üzerine kapatınca yanlardan taşacaktır. İkiye böldüğümüz çilekleri de eşit şekilde kremamızın üzerine biraz aralıklı dizelim. Pandispanyamızın diğer yarısını üzerine kapatalım. 1,5 bardak sütle çırptığımız pasta kremasını da spatula yardımıyla pastamızın üzerine ve yanlarına sürüyoruz. Çileklerle istediğimiz süslemeyi yaptıktan sonra , jölenin üzerinde yazan tarifine göre hazırlayıp çok az soğuttuktan sonra ( donmadan) fırça yardımıyla çileklerin üzerine sürüyoruz. (Ben aslında jöle sürmek istemedim ama meyvelerin bozulmadan kalması için sürmek gerekiyormuş. ) Buzdolabında bir kaç saat beklettikten sonra size afiyet olsun.....

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails