1 Nisan 2007 Pazar

Sosyete Poğaçası

“Dünya dönüyor sen ne dersen de, günler geçiyor farketmesen de..” İçimden geldi.. Nasıl oldu da cumartesi de bitti, pazara saatler kaldı diye düşünürken çıktı sanırım bu şarkı… Ne çabuk geçiyor günler… Hafta sonu yine bittiii……….
Aslında tıkandım ben şu an yazamıyorum bişey çünkü az önce yazdıklarımın hepsi gitti..Ve ben kalakaldım bilgisayarın başında…1 Nisan şakası hazırlayamadım sizlere çünkü o tür yeteneklerim yok ama eminim şakacı, muzır, o kendini bilir arkadaşlar hazırlamıştır.. Sabırsızlıkla bekliyorum:))
Muhteşem sosyetik poğaçamın tarifine geçeyim o zaman ben, bir şakam bile yok:)
Pratik ve tadı harika olan bir poğaça.. İzin dönüşü iş yeri ablalarım için tehditler üzerine yaptım:)) Geç saatte yaptığım için pratik bir tarif aramıştım , tam istediğim gibi.. “Afiyet olsun” dergisinden…



Malzemeler:
25o gr erimiş margarin
5 su bardağı un
1 kahve fincanı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket yaş maya
1 s bardağı su
3 yemek kaşığı toz şeker
İçi için: Peynir ,yarım demet maydanoz veya dereotu
Üzeri için: Yumurta sarısı ve susam

Yapılışı: Yaş mayayı ılık suda eritip, sıvı yağ ,şeker ve erimiş margarini ekleyip karıştırın.Unu yavaş yavaş ilave edin ve hamuru yoğurup 20 dk bekletin. Hamurdan ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar alın.Aldığınız parçaları kahve tabağı büyüklüğünde açıp içine peynirli harçtan koyup rulo yapar gibi şekillendirin.Kenarına bastırmayın, yumurta sarısı ve susamla süsleyip fırına verin.Üzeri kızarana kadar pişirin..Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails