2 Ekim 2007 Salı

Biber Salçası Yapımı


Kışa hazırlık yapmayı çok seviyorum.. Reçeller, soslar, kurutmalıklar yapıp eve depolamaya bayılıyorum:) Bu sene de ilk salçamı yaptım. Çok sevdik ailecek. Evdekiler yaparken "ne gerek var markette satılıyor, niye kendini yoruyorsun" deseler de evde yapılan tertemiz katkısız salçayı görünce onlar da yemek için sabırsızlandı. Ama ben her yemeğe katmayı düşünmüyorum hemen bitmesin salçam:)) Şöle bütün bir kış bakıp bakıp mutlu olmak istiyorum:)
Her yerde kırmızı kırmızı biberler satılırken güneş de henüz gitmemişken yaparsınız belki.. Çünkü gerçekten harika bir tat oldu..

Malzemeler:
  • 4 kilo etli kırmızı biber
  • 2-3 yemek kaşığı tuz
Yapılışı: Biberleri yıkayıp , sapını ve çekirdeklerini ayıklayın. Robottan geçirip geniş ve derin bir kaba yayın.. Biber salçasının iki türlü yapılma yöntemi varmış..Biri kaynatarak diğeri de güneşte kurutma yöntemi.. Ben güneşte kurutmayı seçtim daha güzel ve daha kolay bence. Robottan geçmiş biberlerimize tuzu da katıp karıştıralım ve güneşe koyalım. Günde 1-2 kez karıştıralım.Suyunu salacaktır. İlk yaptığımızda temiz bir bezle suyunu çektirip sıkalım. Aynı zamanda geceleri de üzerini bezle örtelim ve suyunu bu sayede azaltmış oluruz. 3-4 gün güneşde beklemesi yetecektir. En son ine robotta çekelim ve iyice ufalanmasını sağlayalım. Kuru bir kavanoza koyup üzerine az bir zeytinyağı gezdirip buzdolabında muhafaza edelim...
Afiyet olsun...

11 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Ayşegülüm ev yapımı herşeyin hem lezzeti, hem de kendi ellerinle yaptığın için duydugun gurur bir başka oluyor. Bence de hemen tüketme, tadına vara vara kullan salçanı..
Kışa hazırlık demişsin ya, aklıma karınca ile cırcır böcegi hikayesi geldi, cırcır böceği değilmiydi yoksa? :) Tabii sen buradaki çalışkan karınca oluyorsun, neyse ben lafı fazla uzatmadan kaçayım :)
Kocaman bir eline saglik
Sevgilerle

Ayşegül dedi ki...

:)) evet Ayşecim aynen öle arada bi açıp dolabı bakıyorum, başka bi güzel oluyor üretmek..
ben şimdi karıncayım dimii:))
çok severdim o hikayeyi:) küçükken ayrı bi takdir eder saygı duyardım karıncaya bu yüzden:)) iyi ki hatırlattın ne güzeldi:))
öptüm sevgiler canıımm...

Unknown dedi ki...

ayşegül'cüm harika oluyor ev salçası. içine girdiği her yemeğe çok güzel bir lezzet veriyor. bende evde yapmaya başladım salçamı artık. ama 70 kg biberden yaptım ve bittim inan...senin 4 kg nedense pek sevimli durdu benimkinin yanında. sevgiler canım afiyetle tüket salçanı...

Ayşegül dedi ki...

Seçil inan öle bakakaldım burda!! nası yaptın yaa o kadar çok biberi.. ben bu kadarla yoruldum.. dediğin ibi benimki minyatür kalmış:))
çok merak ediyorum yemekte nasıl olcak tadı:))
sevgiler canım..

Adsız dedi ki...

ooohh...kış hazırlığınıda bende pek severim....

insan bikere evli olduğunu,dişi kuş olduğunu hissdiyor....

helede kendin yapınca bir mutluluk bir sevinç...çocuk gibi...

hepsi harika görünüyor...imrendim..ellerine sağlık börülcem....

Adsız dedi ki...

Su güzelim salcadan bir kavanozda bana ayirsan öylesine makbule gecerdi ki...Burda günes olayi olmadigi icin,salcayi nerde bekletecegiz.Ellerine saglik...

Ayşegül dedi ki...

Disal aynen öle çocuk gibi mutlu oldum ben de:))
ben bekarım ama böle şeler yapınca diyorum ki benden iyi evli bayan olur:)) çok saol canımm güzel yorumun için.. sevgiler..

thesuuur neden olmasın bi de senin için yaparım ben:) tek kötü yanı 4 kilo biberden 1 kiloya yakın salça çıkıyoo:)))
güneş yoksa kaynatan ya da fırında yapanlar da var. öyle deneyebilirsin. bu yöntem daha güzel bence ama güneş yoksa denemek lazım..sevgiler canım...

Naşide Dönmez dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım benim gibi kış hazırlıklarını seven birini görmek ne güzel.ben bu sene taşınıyorum diye pek birşey yapamadım ama:((afiyetle yersiniz umarım.

Adsız dedi ki...

ama bnn ğüneşte olmayanını istiyodum onda n demiştim ama bu salça daha gzl oldu iki türlü yapmıştım engüzeli güneşte kurutmalı oldu.........



............=).............

biber salçası dedi ki...

bence zeytinyağ ekleme çünkü rengi gittikçe koyulaşır siyah olur. Hele seneye kalırsa kokusu da değişir. Ama tuz koymazsan sene ye de daha yeni yapılmış gibi olur.Ayrıca tuz koyduktan sonra iki gün daha güneşte beklet ki tuzunu iyice alıp bozulmasın.Ben hersene 50 kg 40 kg.tatlı biberle yapıyorum. Afiyet olsun. (bu da biber diyarı Gaziantep' ten)

biber salçası dedi ki...

Biber salçası yapma imkanı olmayan arkadaşlar ne yapacaklar acaba..

Related Posts with Thumbnails