19 Ekim 2007 Cuma

Damla Çikolatalı Un Kurabiyesi

Bir gün, eve geldim ki mis kokular karşılıyor beni.. Mis gibi kurabiyeler bekliyormuş beni meğer.. Hem yemek, hem de site için ablam özenle hazırlamış kurabiyecikleri. Bi de fotoğraflarını çekmiş güzelce.. Oh hazıra konmak bu oluyor heralde. Bi de çayla yedik ki kıyır kıyır en güzel an oydu işte..Ellerine sağlık ablacım...

Malzemeler:
  • 1 paket (250 gr) yumuşamış margarin veya tereyağı
  • 3 çorba kaşığı şeker
  • 1 yumurtanın akı
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • Alabildiği kadar un (yaklaşık 3 su bardağı)
  • Üzeri için damla çikolata, pudra şekeri
Yapılışı:
  1. Oda sıcaklığındaki margarini yumurta akı ve şekerle karıştıralım.
  2. Kabartma tozu eklenmiş unu karışıma yavaş yavaş ekleyip kulak memesi kıvamındaki hamurumuzu yoğuralım.
  3. İstersek ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayıp fırına verelim ve piştikten sonra soğutup pudra şekeri serpelim.
  4. Ya da fotoğraftaki gibi olmasını istiyorsak; hamurumuzu açalım kurabiye kalıplarıyla şekillendirip damla çikolataları üzerlerine dizelim ve yağlanmış tepsiye dizip fırına verelim.Hafif kızarınca fırına çıkarıp, soğuyunca pudra şekeri serpelim.
Vee afiyetle yiyelim..

10 yorum:

canan kufer dedi ki...

sevgili aysegül,
blogunu yeni kesfettim ve cok hosuma gitti! mis gibi kurabiyelerin buralara kadar geldi...ablanin ellerine saglik.

sevgiler,
canan

Ayşegül dedi ki...

Canan hoşgeldin!
bir arkadaş daha geldi ne mutlu bana! hemen geliyorum ziyaretine
bu güzel yorumun için teşekkür ederim..
sevgiler..

serinmavi dedi ki...

Ablanın ellerine sağlık canım,çok güzel görünüyorlar...Selam ve sevgiler.....

Naşide Dönmez dedi ki...

oooh ne güzel.keşke benimde bir ablam olsaydıda benden işten eve koştura koştura gelseydim.canım ellerine sağlık.biber sosunada bayıldım.zaten ben kırmızı biberin herşeyine bayılırım:)) hamsili pilava gelince çok kolay bir tarif başarısızlık söz konusu bile değil.hem istersen ben sana yapar yollarım arkadaşım:)))o üstteki yorumda ne öyle allah aşkına

Ayşegül dedi ki...

arkadaşlar teşekkürler güzel yorumlarınız için..
mavicim ablam adına teşekkür ederim:)

bazı arkadaşların esprili yorumları için de ayrıca teşekkür ederim:))
kimse yanlış anlamasın o sözler ŞAKA dır! :))

canımcım hamsili plavdan isterim!! ne güzel olur yakın olsak:)) hem ablamın yaptıklarından da yararlanırız birlikte:) gerçekten çok güzel oluyor:))
güzel yorumun için teşekkürler yukardaki yorum dediğim gibi şaka üzülme:)

Adsız dedi ki...

Yaaaaaaaaaaaa Ayşegül yaaa

ben de kapıyı açayım ev kurabiye koksun istiyorum ama nerdeee. Ablacığının ellerine sağlık. hah aklıma geldi şöyle yapiim kurabiyeyi fırına koyayım sonra bir koşu bahçeye çıkayım. Sanki işten geliyormuş gibi yapayım. Sonra eve gireyim ahhh ne güzel kokuyor bak sen yaaa kurabiyemi yapmış diye kendimi seveyim .. ne o kafayımı yiyorum galiba .. hihihih :))))) iyiyim iyiyim bişiyim yokk valla .. :)))

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canımcım hissettim şimdi o kurabiye kokusunu :) yok! oda ne bu mutfaktan gelen yemek kokusu:( galiba insan aç olunca herşeyi birbirine karıştırıyor heheh
oh bide damla çukulu harika ablanın ellerine sağlık cnm..
nefis olmuş..
sevgiler.

NiNo dedi ki...

ayy ellerinize saglik nefissssssssssssss

Ayşegül dedi ki...

Zerrincimm ne güzel bir fikir ölee:)) kafayı yemiyosunn harika fikirler üretiyosun:)) canım benim yakın olsaydık keşke ablam ikimize de yapardı kurabiye :))
öptüm seni kocaman..

Özlem arada bana da oluyo durduk yere yemek kokusu geliyo :)) oburluk bu heralde:)
teşekküler güzel yorumun içinn ablam da teşekkür eder:)) öptüümm

Nihancım teşekkürlerrr:))

NiNo dedi ki...

anne olunca mecbur uyanacaksin simdi keyfini cikart :D

Related Posts with Thumbnails