16 Ekim 2007 Salı

Kırmızı Biber Sosu

Koca bir ramazan ayı ve bir bayram daha geldi geçti. Misafirli, tatlılı, bazen hüzünlü ama bol sevinçli.. Bi süre bayramı bekleyip mutlu olmuştuk. Şimdi bekleyecek yeni bir şeyler bulmak lazım. Kurban bayramı var daha sırada, sonra yılbaşı. Ama onlar da kısacık :) Neyse ki 2008 de çok tatil varmış arkadaşlar üzülmeyin:) Ne güzel bir şey insanın kendini teselli edecek bir şeyler bulması :) Hayat bir şeyleri beklemekle geçiyor zaten. Bekledikçe yaşadığımız gün geçip gidiyor.. Ne kadar bölük pörçük bir yazı olduğunun farkındayım, idare edin artık:) Bayram ve tatil sonrası normal:)
Artık yukarıda ve aşağıda fotoğrafıyla kendini gösteren mezemiz veya sosumuzun tarifine geçelim. Kırmızı biber bitmeden yapın derim ben çünkü harika bir tat.. Geçen sene Filiz abla tanıştırdı beni bu tatla, hala da yaparken onun başını ağrıtıyorum:) Burdan teşekkür ediyorum ona...
İsterseniz ekmeğinize sürün , ister et yemeğinin yanında ikram edin, ya da makarnalara sos olarak kullanın.. Malzemeler:
  • 1 kg etli kırmızı biber
  • 1,5 kilo domates
  • Yarım demet maydanoz
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 5-6 diş sarımsak
  • Tuz, karabiber, kırmızı biber

Yapılışı: Domates, biber ve maydanozu yıkadıktan sonra robotta çekelim.Hepsini tencereye koyup ezdiğimiz sarımsağı, baharatları ve yağı ekleyip ocağa alalım. Suyunu çekip koyulaşana kadar kısık ateşte karıştırarak kaynatalım. (Yaklaşık 1-1,5 saat kaynayacak) Soğuduktan sonra kavanozlara koyup ağzını kapatıp, bozdolabında muhafaza edelim.

Afiyet olsun...

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba.Kırmızı biber sosu harika ve çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler

www.annemmutfakta.blogcu.com

ayseyaman dedi ki...

Bu sosu ne ekmeğin üzerine sürerim, ne de et yemeğinin yanında ikram ederim ben, no nooo! :)
Açarım aile boyu bir doritos, yanına acitli bir kola! Sonra chipsi sosa bandıra bandıra yerim...TV karşımda, başlarım mı Lost dizisini izlemeye, alaa.. Arada tuza ve baharata bulanmıs parmaklarimi bir güzel temizlerim..

Yaşam budur iştee! :) he he he! :)

Ellerine saglik Aysegülüm ;)
optm seni
sevgiler

Ayşegül dedi ki...

Zeynepcim teşekkürler güzel yorumun için.. bu arada Zeynep ismini çok rahmetli annemin adı.. çok tatlısın.. sevgiler..

Ah Ayşem ben nasıl unutmuşum onu haklısın valla doritosla süper gider:))) bu arada bu kadar olur demek istiyorumm ben şimdi lost izledim ve bilgisayarı açtım!!! sen de lost falan demişsin nası yani oldumm:))) kalp kalbe bu kadr mı karşı olur:)
öptüm senii..

NiNo dedi ki...

mmmm kitir ekmeklede missssssssssss

Ayşegül dedi ki...

Nihancım kesinlikle nefis oluyor, dediğin gibi kıtır ekmekle harika..

Adsız dedi ki...

CANIM SEVE SEVE TARİFLERİMİ SENİNLE PAYLAŞIRIM ÇÜNKÜ GERÇEKTEN ÖNEMSEYEREK VE ÇOK GÜZEL GERİ DÖNÜŞÜMLER YAŞATIYORSUN BİRTANEM ELLERİNE SAĞLIK

Unknown dedi ki...

merhaba ayşegül, cidden harika görünüyor. ama keşke daha önce yayınlasaydın :-( bu yıl ilk defa farklı bir tarifle biber sosu yaptım ama hiç içime sinmedi. tarifini kaydettim seneye mutlaka bu tarifi denerim artık. eline sağlık canım...

Adsız dedi ki...

Canım Börülcem, ben ayıldım bayıldım buna.. :) Ellerine sağlık ...

Mutlaka deneyeceğim...

Seni sımmsıkı kucaklıyorum. Öpüyorum...

Hatay Sofrası dedi ki...

Eline sağlık bende denicem.:)Ben genelde klasik biber közlemesi üzerinede bildik sarımsak zeyrtinyağı ve sirkeli sostan dökerdim.Geçende de domates kavurmuştum ondan döktüm ona benzemiş biraz.harika.

Adsız dedi ki...

çok süper olmuş eline sağlık

Adsız dedi ki...

bu malzemelerin içine patlıcanda koysak daha lezzetli olmazmı?

Related Posts with Thumbnails