9 Ekim 2007 Salı

Gül Tatlısı


Geçen sene yapmıştım ilk kez gül tatlısını. İlk şerbetli tatlı denememdi ve sonuç başarılıydı. Hem çok lezzetli, hem görüntüsü harika, hem de yapılışı çok zevkli.. Hamurları bir şekilde diziyorsunuz ve bu güzel görüntü çıkıyor ortaya.

Arefe günü tekrar yapıcam tatlıyı ,ama bayramdan önce siteye eklemek istediğim için haftasonu yarım ölçü yaptım ve fotoğrafladım. Burada tam ölçü tarifi verdim , 1 büyük tepsi tatlı çıkıyor . ( yaklaşık 50-55 tane çıkıyor bu tariften)
İftar saatine yakın bir zamanda yaptım ve hamura başladığım anda evde ceviz olmadığını farkettim.. Siz mutlaka ceviz de koyun içine ya da gülün tepesine.. Resimlerde de ceviz olduğunu hayal edin :))



Malzemeler:
  • 2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • Dövülmüş ceviz
Şerbet için:
  • 3 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • 2-3 damla limon suyu

Yapılışı:
1.Malzemeleri karıştırıp, kulak memesi kıvamındaki (başka tarif yolu bulunamadı mı hala:)) ) hamurumuzu yoğuralım.
2.Hamuruzdan parçalar alıp 2-3 mm kalınlığında açalım.( çok ince olmayacak şekilde) Küçük ağızlı çay bardağıyla daireler çıkartalım.
3.Şekildeki gibi ortaya bir daire kenarlara ikişer daire olacak şekilde yanyan dizelim. En baştaki dairenin ortasına dövülmüş ceviz yerleştirelim. (gül şeklinden sonra tepesine de koyabiliriz) Rulo şeklinde saralım ve ortasından keselim. Yağlanmış fırın tepsisine yerleştirelim üzeri pembeleşene kadar pişirelim.
4. Şerbeti için, şekeri suyun içinde eritip 1o dk kaynatalım ve limon suyunu ekleyip bir taşım daha kaynatıp ocaktan alalım.
5.Tatlı sıcak, şerbet soğukken ( çok sıcak olmasın hamur olur) şerbeti dökelim.

Ben bu defa ikisi de ılıkken döktüm ama bu sefer tatlı şerbeti pek çekmedi. Siz ayarlarsınız artık :))

Afiyet olsun herkese...
Sevgiler..

8 yorum:

serinmavi dedi ki...

eline sağlık çok güzel görünüyorlar....
Hayırlı ve huzur dolu bir bayram diliyorum canım....Selam ve sevgiler.....

ayseyaman dedi ki...

Aysegülüm o dediğinin başka yolu yok galiba, ben de bulamadım..:) hatta ben ingilizce sayfaya tarif verirken, kulak memesini aynen çevirmiştim, he he he! :) tahmin et artık! :) Neyse ki eşim farketti o etmeseydi mutlak minik kuş sansür koyardı zaten..:))
Tarife elince, ellerine saglik canim, çok başarılı bir iş çıkartmışsın. Resimler ve sunum çok şık, özellikle en baştaki dairenin başına ceviz serpmişsin bu da benim damak tadıma çok çok uydu.. 10 üzerinden 10 puan veriyorum ve seni gecenin en tatlı tatlıcısı ilan ediyorum! Benim favorimsin..he he he! :) Yarışmacı arkadaşlara başarılar...
canım ben sana yorum yazarken saçmalıyorum biraz dimi? Ama napiyim hoşuma gidiyor, umarım bir tek ben gülümsemiyorumdur..:))

Adsız dedi ki...

harika olmuş harika ellerine sağlık yapımını çoook güzel ve detaylı anlatmışsın paylaşımın için ayrıca teşekkürler :)

iyi bayramlarrrrr
sevgiler
aslı

MUTFAKISTAN dedi ki...

harika canim ellerine saglik ,gulun ustunde ceviz hayal ettim gercekten nefisss
HAYIRLI BAYRAMLAR SEVGILER

Ayşegül dedi ki...

Oyacım çok teşekkürler ben de sana güzel bir bayram diliyorum ailenle birlikte..

Ayşem ne güzel bir yorum bu bölee .. gülümsemek mi dedin ağzım kulaklarıma vardı okurken:))) cevizi gördün demek ben de seni tebrik ediyorum:))
senin tarafından bu ünvanı aldım ya çok sevindim ,sen de blog aleminin en tatlı cadısısın:)
beğenmene ayrıca çok sevindim..
sen hep böle munzır yorum yaz bana bekliyorum.. sevgiler..

Filiz ablacım çok teşekkürler hem beğendiğiniz hem hayal ettiğiniz için:) hep gelin siz.. sevgiler..

ayseyaman dedi ki...

mue he he! :) kendi yorumuma bir kez daha güldüm, buralarin tadi bazen saçmalayınca çıkıyor değil mi? iyi ağzının kulaklarında olmasına sevindim..:)

Aslinda cevizi resimlerde görmedim, o konuda hala şüphelerim var, yani tarifte okudum amma bilmem uygulamasını da yaptın mı??? he he! :))

Ayşegül dedi ki...

Aslıcım beğenmene çok sevindimm canımm.. ilk defa böle detaylı bir anlatım olu çok zevkliymiş:))
sevgiler..

Ayşee ,gül tabi komik yorum yazıyosun bil yani:))
cevizleri hayal etmen gerekiyodu şüpheye yer verme:))
öptüm seni..

Adsız dedi ki...

valla tatlını yemiş biri olarak çok beğendiğimi belirteyim, yanında yaptığın börekte süperdi yanii; kıskananlar çatlasın:)))) bu arada annemde çok beğendi, tarifini aldı en kısa zamanda deneyecek. tekrar ellerine sağlık canım arkadaşııım...

Related Posts with Thumbnails