3 Ekim 2007 Çarşamba

Pideden Pizza

Ramazanda en çok konuşulan konu elbette yemekler oluyor. Geçen akşam da iftara yetişmek üzere eve giderken, anne adayı arkadaşlarımdan Bilge'yle o yemek senin, bu tarif benim konuşurken kaptım bu güzel ve pratik tarifi.. Hemen haftasonu sahurda yaptım.
Mutlaka deneyin derim harika oldu.. Ramazan pidesini zaten bayılarak yiyoruz , olur da çok alınır, bayatlar hemen bu şekilde değerlendirelim...
Şimdi ramazan pidesiyle yapıyoruz ama ramazandan sonra da bayatlamış yuvarlak ekmekle,bazlamayla ya da bir kaç lavaşı üstüste koyup kalınlaştırarak çeşitlendirebiliriz....


Malzemeler:

  • 1 adet ramazan pidesi
  • Sosis, domates, biber, kaşar peynir (sucuk, salam, zeytin,mısır ne isterseniz...)
  • Salça
  • Su
  • Tuz, kekik

Yapılışı:

1.Pidemizin üst sert kısmını ayırarak arasını açıyoruz. Eğer tabanı ince olursa pidenin üst kısmıyla takviye yapabiliriz, onun dışında üst kısma ihtiyacımız olmuyor. Başka bir gün çay ve peynir eşliğinde yenmek üzere bekliyor:)

2.Su ve salçayı, ketçap kıvamında olacak şekilde bir kapta karıştıyoruz, istersek kekik ilave ediyoruz. Bu karışımla pidemizi ıslatıyoruz, bir miktarını da malzemelerin üzerini ıslatmak için ayırıyoruz.

3.Malzemelerimizi yerleştiriyoruz, salçalı su gezdirip en son rendelenmiş kaşar peynir serpiyoruz. Ve fırına veriyoruz.. Hamur pişmesine gerek olmadığı için çok kısa sürede pizzamıza kavuşuyoruz:)

Afiyet olsun...

14 yorum:

Unknown dedi ki...

ayyy çok güzel olmuş ama birazda mantar olsa nasıl olur dersin. "evet oluur" dersen hemen yapıcam...sevgiler...

Ayşegül dedi ki...

Seçilciim kesinlikle oluurrr :))) evde yoktu yazmayı da unutmuşum ben olmaz mı tabi olur:)) hem de ne güzel olur..
öptüm seni kocaman sevgiler...

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba;

benimde aklımda idi eilifin programında izlemiştim.

gerçekten güzel oldu mu denemeyi hep erteliyordum çünkü...

ellerine sağlık canım nefis nefis

sevgiler

Ayşegül dedi ki...

Esracım bence mutlaka dene,hiç kuşkuya düşme.Biz çok sevdik. ertesi gün bile ısıtıp yedik.
istersen önce parça pidelerle dene.pişman olmazsın:)
sevgiler canım..

Adsız dedi ki...

gerçekten pratik ve kolay bir tarif olmuş..ilk fırsatta denemem gerekiyo...çünkü ramazanın bitmesine az kaldı...öpüyorum..ellerine sağlık..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

senelerdir yaparız biz bu tarifi ..genelede sahur sofralarımızı süsler..ben kalan pidelerden deilde neredeyse onun için özel pide alırım.. bizim evde çok sevilir çünkü..ellerine sağlık hayatım...nefis nefis...acıktım:) ..
sevgilerle

Ayşegül dedi ki...

yeşildomates teşekkür ederimm.. ben biraz geç kaldım yayınlamakta hemen yapmak lazım bence de..sevgiler..

Özlemcim nie ölemiyosunn ben yeni keşfettim:)) canım aynen ben de bunun için pide aldım bayatlamasını beklemedim:))
öpüyorum canım.. sevgiler..

Adsız dedi ki...

Canımın içi, ne güzel görünüyor böyle...

Ellerine sağlık.

Pidenin her şeklini seviyorum, pizzalı hali daha bir başka olmuş..

bitanesin sen görüşmek üzere...

Adsız dedi ki...

Merhaba bu tarifi ben de dün gece sahur için denedim,eşim çok beğendi ve bitirdik hemen.ben zaten beğenmiştim.teşekkür ediyorum sırada denenmek için hasanpaşa köftesi var.Nazife

Ayşegül dedi ki...

Zerrincim asıl sen bitanesin!
dediğin gibi pideyi çok seviyorum ben de .. tulum peyniri ve çayla hele hımm canım istedi:))
teşekkürler güzel yorumun için..
sevgiler..

Nazife çok sevindim denemene ve beğenmenize.. köfteye de yorum bekliyorum:)
teşekkürler.. sevgiler..

DENİZSEFASI dedi ki...

harika görünüyor, mutlaka denemeliyim. ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş yaptım ve yedim harikaydı böyle tarifler istiyorum sizdenn :D

Adsız dedi ki...

dometes salçası kaç kaşık ve su nekadar olmalı 2 pide için

aslı dedi ki...

merhaba tarifiniz çok güzel görünüyor.içine ne kadar salça ve su koymalıyım?..cevaplarsanız sevinirim.

Related Posts with Thumbnails