15 Ocak 2007 Pazartesi

Fırında Patlıcanlı Köfte (İslim Kebabı)


Oh be! Kaç günden sonra bi tarifle gelebildim... Bu hafta sonları ne güzel günler öle... Hem sabah uyuyosun, hem dinlenemiyosun:)), hem sevdiklerinle vakit geçiriyosun, hem geziyosun, hem yemekler yapıyosun,hem hem hem......

Bi de cuma günü bi güzel kar yağdı ki ne güzel..Cumartesi günü sabırsızlıkla bekledim kar yağmaya devam edecek, biz de pencere önünde yağmasını izleyerek çay içeceğiz diye ama....Nerdeee.. Bloguma ekleyecek tarifler yapmanın mutluluğunu yaşadım ben de.. Bu tariflerin ilki İslim Kebabı diye de bilinen Fırında Patlıcanlı Köfte.. İslim Kebabı tarifinden emin olamadığım için ben adını böle yazdım.. Sanırım onda köfteler önceden fırında pişiriliyor. Ama ben iki kere pişirmedim böle daha pratik oldu..


Malzemeler:

· 5-6 tane uzun patlıcan

· Yarım kilo kıyma

· 1 yumurta

· 1 kuru soğan

· 3-4 dilim ekmek içi

· İstenirse 1 tutam maydanoz

· Tuz,karabiber,pulbiber,kimyon

· 1-2 yemek kaşığı salça

· 2 su bardağı su

· 3-4 domates

· 4-5 sivri biber

· Sıvı yağ

Hazırlanması: Patlıcanları alacalı soyun. Uzunlamasına 1 cm genişliğinde doğrayıp, tuzlu suda 15-20 dk bekletin. Bu arada kıyma,yumurta,rendelenmiş kuru soğan, kurutulup rondodan geçirilmiş ekmek içi ve baharatları karıştırarak köftemizi yoğurun. Patlıcanlarıo yıkayıp kuruladıktan sonra ayçiçek yağı konmuş tavada hafif pembeleşene kadar kızartın. Daha sonra kızarmış patlıcanları yağını çekmesi için havlu kağıt üzerine çıkarın. Köftelerimizden cevizden biraz büyük parçalar yuvarlayıp ,+ şeklinde yerleştirdiğiniz patlıcanlarla köfteleri sarıp kürdan batırın. Daire şeklinde kestiğimiz domatesi ve 2 ya da 3'e böldüğümüz biberi de üzerine yerleştirin. Yaklaşık 15 adet köfte çıkacaktır. Bunları da tepsiye dizdikten sonra, bir tabakta salça su ve az miktarda sıvı yağı karıştırıp köftlerin de üzerinde gezdirerek tepsiye dökün.Suyun köfteler hizasında olması gerekmektedir iyi pişmesi için.Siz isteğinize göre su ve salça ekleyebilirsiniz. Sıcacık fırına verin,güzelce pişsin.. Afiyetle yiyin..


1 yorum:

seyabb dedi ki...

Patlıcan ne mübarek bir lezzet.Her yemeği güzel oluyor.

Related Posts with Thumbnails