22 Ocak 2007 Pazartesi

İrmikli Pasta

Hafta sonu dönüşü yine bir hevesle geldim, çünkü çok yoğun geçti iki günüm.. Ve tariflerim bekliyo buraya eklenmek, sizinle paylaşılmak için..Cumartesi günü misafirlerimiz vardı akşam çayına.. Dün de ben kendime izin verdim bu güzel havayı değerlendirmek için.. Artık havaya güzel de diyemiyorum o da ayrı ama..Sanki sonbaharda takılıp kalmışız gibi geliyo.. Zaman hiç geçmemiş de tekrar tatil sezonu açılcakmış gibi:) Ne kötü oldu böle ya.. Büyükler der ya "herşey zamanında güzel"..Gerçekten de öle..Güneş açması da mutlu etmiyo insanı şimdi artık, hava kapansa bulut gelse sevinir oldum:) Karlı Ankara sokaklarını özledik.. Ahh ahh nerde o eski kışlar..!! Tamam tamam sustum:)

Aşağıda görmüş olduğunuz damla çikolatalarıyla süslenmiş gelinlik kız edasıyla süzülen hindistan cevizleriyle,bir çay eşliğinde yenmeyi bekleyen İrmikli pasta...Çok hafif ve gayet güzeldir kendileri..

Hadi okuyun sonra koşun mutfağa yapın.. Buzdolabına koyun sonra afiyetle yiyin..Bana da ayırmayı unutmayın



Malzemeler:

· 250 gr irmik

· 1 lt süt (irmik için)

· 1 yumurta

· 8-10 yemek kaşığı şeker

· 1 küçük paket petibör bisküvi

· 1 paket kakaolu puding

· 3,5 su bardağı süt (puding için)

· Üzerini süslemek için; hindistan cevizi,damla çikolata,ceviz

Yapılışı: 1 litre süte şeker yumurta ve irmiği ekleyerek karıştırın.Şekeri göz kararı eklediğimden tahmini ölçü yazdım..Siz damak tadınıza göre şekeri ekleyebilirsiniz. Fokurdamaya başlayınca iki dk bekleyin ocaktan alın ve hemen geniş bir borcama dökün. Süreyi uzatmayın ki irmik şişmesin.Üstünü kapatacak şekilde tek kat petibörü dizin.O bir paketin hepsini dizmeyin muhtemelen artacaktır.Daha sonra çikoltalı pudingimizi hazırlayıp sıcak sıcak üstüne dökün.Ve istediğiniz gibi süsleyin.1-2 saat buzdolabında soğuduktan sonra servis yapın.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails