24 Ocak 2007 Çarşamba

Patatesli Bohça Böreği

Yine Ankara’da bahar havasından kalma bir gün.. Bu güzel havalarda insanın hiç işe gelip de çalışası gelmiyo.. Şimdi şöle yeşillik bi yerde,araba sesinden uzak kahvaltı yapıyor olmayı isterdim.. Sevdiklerimle birlikte sıcak bir çay, güzel bir sohbet, bi de böle bi göl manzarası da olursa… Değmeyin keyfime.. Ama hayallerden kopup kendime gelmeliyim ki ben şu anda işteyim ve az sonra gireceğim yoğun iş temposundan önce tarifimi eklemeliyim.... En azından böyle güzel paylaşımlarda bulunarak kendimi şu standart hayattan uzaklaştırıp yapmaktan hoşlandığım bişeyi yapıyorum.. Buna da şükür..Bunu da bulamayanlar var dimi:)

Cumartesi akşamı için yaptığım bir börek bu patatesli bohça hem pratik hem sunumu güzel hem de çookk lezzetli..


Malzemeler:

  • 6 yufka
  • Yarım paket margarin ya da tereyağı
  • 1 çay bardağı ayçiçeği yağı
  • 4-5 tane haşlanmış patates
  • Maydanoz
  • Tuz,karabiber,pulbiber
  • Üstüne sürmek için yumurta sarısı,çörekotu

Yapılışı: Haşlanmış patatesleri ezip, isterseniz maydanozları da ince ince doğrayıp ekleyin.(ben bu sefer maydanoz koymadım) Baharatları da ekleyip karıştırın.Patatesi kuru soğan ve salçayla da kavurup hazırlayabilirsiniz..Ayrıca ıspanaklı bir iç de çok güzel oluyor bu böreğe..Hatırlatmadan geçemedim.. Tercih sizin..Tarifimize devam edersek;margarini eritip içine sıvıyağı da koyup karıştırın. Yufkayı serip üzerine yağ karışımından sürün.Kare olacak biçimde yufkayı katlayın. İkinci katlamada uçlar üst üste gelecek,bu bölgelere de biraz yağ sürün. Sonra kareyi dörde kesin. Ve patatesli harcı ortasına koyup uçlarını birleştirerek bohça şeklinde kapatın.Ters çevirerek yağlanmış fırın tepsisine dizin, üzerine yumurta sarısı sürüp fırına verin.Sıcacık afiyetle yiyin..



Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails